سایت تحلیلی خبری روراستی

۳۰ روستای رفسنجان جمعیت بالای ۱۵۰۰نفر دارند

به گزارش”روراستی” هادی شهسوارپور در فرمانداری رفسنجان افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در رفسنجان وجود دارد و طرح‌های خوبی از این شهرستان به کمیسیون دفتر روستایی استان کرمان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: برای اقتصاد مقاومتی کارگروهی در استان تشکیل شده و در مباحث اشتغالزایی در زمینه صدور مجوزها برای هر طرحی که از طرف مسؤولان شهرستان تأیید باشد، ۱۰ تا ۱۵ روز در کمیسیون مطرح و مجوز آن طرح صادر می‌شود.

شهسوارپور تصریح کرد: با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، روستاهای شهرستان‌های کرمان بازدید و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و رفسنجان چهارمین شهرستان است که در این زمینه امروز بازدید انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این بازدیدها حول محور اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های با دهیاران  و شوراها گفت‌وگو می‌شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌گیرد، شاهد تحول خوبی در روستاها خواهیم بود.

شهسوارپور ادامه داد: رفسنجان یکی از شهرستان‌های با جمعیت روستایی بالا در استان کرمان است که ۱۴۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد و بیشترین تعداد روستاهای بالای یک ‌هزار نفر در کل استان را داراست.

وی متذکر شد: حدود ۳۰ روستا در رفسنجان جمعیت بالای یک ‌هزار و ۵۰۰ نفر داشته و نیاز به زیرساخت و برنامه‌ریزی برای اشتغال دارند.

خروج از نسخه موبایل