سایت تحلیلی خبری روراستی

بیمارستان علی بن ابیطالب کمبود پرستار دارد

به گزارش”روراستی” محمد آقاجانی در جمع پزشکان و پرستاران در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان با اشاره به اینکه مردم در معیشت، اشتغال و مسکن دغدغه دارند، اما تقریبا در حوزه بهداشت و درمان دغدغه‌ها رفع شده است، تصریح کرد: رونق جدی که در حوزه بهداشت و درمان رخ داده ستودنی است.

این مسؤول با بیان اینکه اورژانس بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) رفسنجان باید هرچه سریعتر راه‌اندازی شود، افزود: دو اتاق عمل دیگر تا سه ماه آینده باید به ناوگان اتاق عمل این بیمارستان افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار دهک مردم ایران از خدمات دندانپزشکی محروم هستند و در حوزه دندانپزشکی عقب‌ماندگی جدی داریم، بیمه پایه خدمات دهان و دندان را نمی‌تواند پوشش دهد، اما تلاش داریم در بخش تعرفه‌ها کمتر از نرخ دولتی خدمات دهیم.

آقاجانی ابراز داشت: هتلینگ این بیمارستان نیاز به تکمیل دارد و امسال حتما باید این کار صورت گیرد و بخش‌های بیمارستان شبیه بخش‌های داخلی شود که این مهم ظرف چند ماه آینده باید میسر شود.

وی بیان کرد: اتاق‌های بخش‌ها نباید بیش از دو و سه تخته باشد، چراکه با فرهنگ و کرامت مردم تناسب ندارد.

آقاجانی راه اندازی کلینیک‌های تخصصی را از طرح‌های وزرات بهداشت دانست و افزود: این مهم از آرزوها بود که خدمات سرپایی خوبی به مردم ارائه دهیم و کلینیکی که در رفسنجان ایجاد شده ۵۶ مطب دارد و جای تقدیر دارد.

وی ضریب اشغال تخت‌ها در کشور را ۷۶ درصد عنوان کرد و افزود: اگر بیماران ۳۲۶۴ را کنار بگذاریم ضریب ۸۸ درصد است که ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد رنج خط قرمز است و به معنای بحرانی بودن بیمارستان است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به دو نظرسنجی از سوی خبرگزاری جمهوری‌اسلامی و معاونت اجتماعی وزارت کشور از مردم در زمینه خدمات دولت، بهداشت و درمان را در مرتبه یک این خدمات عنوان کرد و بیان داشت: بین خدمات وزارت بهداشت، حوزه درمان و بیمارستان‌ها در مرتبه یک قرار دارد.

وی تأکید کرد: بیمارستان خصوصی در این شهر لازم است باید کمک شود بیمارستانی عالی و درجه‌ یک ایجاد و بخش خصوصی هم بتواند فعال شود.

وی به گسترش بخش nicu و داشتن ۲۰ تخت مدرن این بخش تأکید کرد و گفت: سال جاری باید اعتبارات در این زمینه را جذب کنید.

آقاجانی به پرداختی پزشکان و پرستاران اشاره  کرد و اذعان داشت: تأخیری که در این پرداخت‌ها رخ داده مربوط به بیمه‌هاست.

وی ادامه داد: ۸ ‌هزار میلیارد تومان از سوی مجلس برای بیمه سلامت تصویب شد که به عنوان متمم بودجه تا یکی ‌دو ماه آینده گشایش خواهد یافت.

آقاجانی تبیین کرد: دانشگاه از هر محلی می‌تواند از حداکثر نقدینگی استفاده کند و پرداختی پزشکان و پرستاران را انجام دهد.

وی نسبت نیروی انسانی با تخت را غیر استاندارد دانست و افزود: کمبود پرستاری در بیمارستان رفسنجان جدی است و مجوز برای جذب پرستار وجود دارد که اگر منابع این دانشگاه اجازه دهد باید نسبت به این مهم اقدام شود.

آقاجانی به مشکل اتباع بیگانه نیز اشاره داشت و عنوان کرد: ۳ ‌میلیون اتباع در کشور داریم که یک‌ میلیون آنها رسمی و  ۲ میلیون غیررسمی است، ۲۰ میلیارد تومان در سال از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ‌ملل وارد کشور می‌شود که هیچ است و بار آن روی دوش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است و راه حل این مشکل بیمه پایه است.

وی از تعدادی از بخش های این بیمارستان بازدید کرد.

خروج از نسخه موبایل