سایت تحلیلی خبری روراستی

فعالیت ۴۰ هزار واحد تولیدی در کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش”روراستی” رضا اسماعیلی  در جلسه ستاد اقامه نماز واحدهای تولید و کارگری استان در شرکت سیمان زرین رفسنجان افزود: استان کرمان بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ یکی از استان‌های مهم در امر تولیدی و کشاورزی است.

وی ادامه داد: مجموعه جمعیت زیرپوشش این واحدها ۳۰۰ هزار نفر است که با خانوار بیش از یک‌ میلیون و ۲۰۰ نفر از جمعیت ۳ ‌میلیونی استان کرمان را شامل می‌شود.

اسماعیلی افزود: ترویج امر نماز در جمعیت کارگری کمک به ترویج نماز در سطح جامعه دارد و به برکت ستاد اقامه نماز استان اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با تأکید مقام عالی وزارت در زمینه نماز تفاهم‌نامه‌ای با وزیر و حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و حسین رضایی نماینده رئیس‌جمهور در امر اقامه نماز امضا شده که در واحدهای تولیدی اقامه نماز صورت گیرد.

این مسؤول گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی نشان داده شده هرجا در واحدهای تولیدی نماز جماعت اهمیت داده شده اختلافات کارگری کمتر بوده است، در شیوع‌ شناسی که سال گذشته در واحدهای کارگری داشتیم و ۴۰ واحد بزرگ بررسی شده آمار بالایی از آسیب‌ها گرفتیم که هرجا اهمیت کارگران و مدیران به نماز بیشتر بود آسیب‌ها کمتر بوده و بهره‌وری نیز بالا بوده است.

وی با بیان اینکه موضوعیت ستاد اقامه نماز در سال ۹۵ افزایش بهره‌وری با ترویج فرهنگ نماز است، متذکر شد: ارتباط معنوی و کاری مدیران و کارگران در امر بهره‌وری نیز کمک بوده است.

خروج از نسخه موبایل