سایت تحلیلی خبری روراستی

ایجاد کانونهای آموزش در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان

به گزارش”روراستی” رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: کانون یادگیری کشاورزی باغ پسته در منطقه نوق شهرستان رفسنجان با مدیریت آقای بهروز زینلی مددکار ترویجی نمونه کشوری و با همکاری و مساعدت مرکز خدمات کشاورزی بخش نوق شکل گرفت

وی ادامه داد: علی رغم اینکه مدت زمان زیادی از شکل گرفتن کانون نمی گذرد تاثیرات زیادی در روش کشاورزی افراد اولیه تحت نظارت کانون داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد:  این کانون ابتدا با ۱۵ نفر عضو شروع به کار کرده و به علت تمایل زیاد اعضاء و علاقه مندی، هر هفته به این جمع افراد جدیدی اضافه می شود که حتی  گاهی با کمبود مکان و امکانات مواجه و جلسات کانون هر هفته یک شنبه ها ساعت ۹ برگزار می گردد.
وی با بیان اینکه این جلسات بیشتر به صورت عملی در باغات الگویی برگزار می گردد، خاطر نشان کرد: بعضی مواقع طبق پیشنهاد برخی کشاورزان به بازدید از باغهای اعضاء جهت راهنمایی و توصیه اختصاص داده می شود و در همین مدت زمان مدت کوتاه ۲ نفر از اعضاء روش های کشاورزی خود را  در مدیریت آبیاری و تغذیه کاملا تغییر داده  به نحوی که می توان در آینده به عنوان کشاورز نمونه معرفی کرد .

رضایی افزود: حسن این کانون این است که از نظرات و پشینهادات کل کشاورزان عضو استقبال و ورود تمامی کشاورزان را به جلسات آموزشی آزاد گذاشته و آموزش بیشتر به صورت زبان ساده صورت می گیرد.

وی یادآور شد: به دلیل نتایج مثبت این کار مدیریت شهرستان نیز بر آن شده به تمام مراکز خدمات ابلاغ کندکه یک روز در هفته را به عنوان روز یادگیری در نظربگیرند.

خروج از نسخه موبایل