سایت تحلیلی خبری روراستی

منقلی برای برجام!

مدرس دانشگاه: التزام به ولایت فقیه یک اصل محوری درنظام اسلامی ماست التزام یک امر زبانی نیست التزام یک امر قلبی و عملی است .

یادداشت//

به گزارش”روراستی” در اینجا یادداشتی از یک مدرس دانشگاه پیرامون برجام می آوریم.

ما البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ این را همه بدانند! ما نقض نمیکنیم برجام را لکن اگر طرف مقابل نقض کند که حالا همین‌طور این کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید میکنند که ما می‌آییم پاره میکنیم، نقض میکنیم، اینها اگر پاره کردند، ما آتش میزنیم.
رهبر معظم انقلاب ۲۵خرداد۹۵ – در دیدار مسئولان نظام
کشوری هستیم که این قطعنامه ها را به دست همان هایی که قطعنامه ها تصویب شده بود، لغو کردیم. البته برخی فکر می کردند منقلی هست و می توانند قطعنامه ها را در آتش بیندازند
حسن روحانی ۷اسفند۹۵-در جمع مجریان انتخابات
حسن روحانی هر از چند گاهی با ادبیاتی قبیح سخنان مقام معظم رهبری را مورد هجوم قرار می دهد که از جمله آخرین این هجوم ها سخنان ایشان در جمع مجریان انتخابات است به صحبتهای ایشان از زوایه مختلف می توان پاسخ داد، اما نگارنده سعی دارد به برخی زاوایای این حاضر جوابی اشاره نماید.
برجام همه سرمایه سیاست خارجه روحانی ست،اگر از سیاست خارجه و شاید از کل کارنامه دولت روحانی برجام را حذف نماییم هیچ چیز نمی ماند!!  لذا روحانی مجبور است با چنگ و دندان از برجام دفاع کند، منتقدین را ترسو خطاب و به جهنم حواله کند!، لذا متلک سیاسی روحانی ناشی از ترس آن از افزایش حملات آینده به برجام و در نتیجه خالی شدن دستش در ایام تبلیغات انتخابات است.
التزام به ولایت فقیه یک اصل محوری درنظام اسلامی ماست التزام یک امر زبانی نیست التزام یک امر قلبی و عملی است . توجه نکردن به منویات رهبری بعنوان سکاندار کشتی انقلاب و یک مجتهد بدون هوای نفس در فرآیند شکل گیری برجام و دوران پسابرجام به خوبی از این موضوع حکایت دارد که حسن روحانی هرچند در کلام و ادبیات محاوره ای زیاد دم از نقش ولایت و رهبری می زند، اما به این ادبیات در صحنه عمل آنگونه باید و شاید ملتزم نمی باشد.
منش روحانی کوتاه آمدن و امتیاز دادن است او فکر می کند تعامل با دنیا یعنی تسلیم کدخدا شدن !! روحانی دوست ندارد کسی حرفی بزند که برجام تحت تاثیر قرار بگیرد غافل از اینکه با ادبیات روحانی دشمن هر روز بیشتر زیاده خواه تر و گستاختر خواهد شد، روحانی می خواهد به غرب این سیگنال را بفرستد که تا آخرین لحظه پای برجام ایستاده است تا شاید به گلابی آن برسد لذا هر هجمه ای به برجام را بی پاسخ نمی گذارد .
جذب حمایت رسانه های خارجی در جهت بهره برداری از فضای رسانه ای ماهواره و شبکه های فارسی زبان شاید یکی از علتهای این نوع ادبیات است، رسانه های معاند همواره از هر حرکتی که به نوعی نظام، رهبری و مجموعه های تحت امر رهبری از جمله سپاه و شورای نگهبان را هدف قرار می دهد، استقبال می کنند، روحانی نمی خواهد در انتخابات پیش رو حمایت این رسانه ها را از دست بدهد، لذا شخصیتی دوگانه برای خود ترسیم می کند، گاهی برای دلخوشی توده های مذهبی جامعه دستیابی به همه چیز از جمله برجام را در سایه ارشادات رهبری عنوان و گاهی وقیحانه  در جهت سوت وکف معاندین متلک سیاسی بر سخنان رهبری می اندازد.
برجام امروز علاوه بر اینکه مشکلی را از مشکلات کشورمان نکاسته است، تبدیل به یک اهرم قانونی در جامعه جهانی  برای فشار بر نظام ماگردیده است.
یک عهدنامه جهانی که ازما امتیاز گرفته اما طرفهای ما حاضرنیستند اندکی به تعهدات خود عمل کنند و هر روز یک بدعهدی و داستان تکراری تحریم ها آیا منقل سزاوار این ذلیل نامه نیست؟؟
سیدابراهیم صباغ جعفری-مدرس دانشگاه

خروج از نسخه موبایل