سایت تحلیلی خبری روراستی

شوراها زمینه‌ساز حرکت‌های خوب در جامعه باشند

به گزارش “روراستی” ملانوری  امروز در جمع منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: سرنوشت شهر و روستا بستگی به تصمیمات و فعالیت‌ها‌ی شوراها در راستای بحث‌های امنیت و محیط زیست، عمران، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزایی، فرهنگی و … دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر یا روستا اتاق فکر هستند و جایگاه ارزشمندی دارند، گفت: باید در رعایت حق الناس تمام دقت را داشته باشیم.

وی بیان داشت: شوراها باید با توجه به قانون در شناسایی و رفع نیازهای مناطق خود بهترین تصمیمات را بگیرند و نهادِ مطالبه‌گرِ دائما طلبکار در برابر دولت نباشند.

ملانوری ادامه داد: ایجاد شوراها برای این بود که نهاد مردمی شکل گیرد و با هم در قالب مدیریت بومی عمل کنند، بنابراین نخستین کار شوراها این باشد که ضروریات و اولویت‌های شهر یا روستا را شناسایی و برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد تک محصولی رفسنجان ما دچار بحران شده است، گفت: باید راه‌های جدید پیدا کنیم، آسیب‌های جدید را بشناسیم و در رفع این مشکلات بکوشیم.

ملانوری افزود: تا دو سال قبل دره راگه در رفسنجان ناشناخته بود که با شناسایی این محل و نیز مستندسازی، سال گذشته ۸۰۰ گردش خارجی از این منطقه بازدید داشتند.

خروج از نسخه موبایل