سایت تحلیلی خبری روراستی

مدل جدید برجام رونمایی شد

⭕ همزمان با دعواها و پروپاگانای رسانه ای دختران خیابان انقلاب و داستان دروایش و سخنان تحریک کننده رئیس جمهور علیه مبانی اسلامی و انقلابی از مدل #برجام دو هم رونمایی شد !

به گزارس”روراستی“رونمایی از مدل جدید حل مسئله موشکی به روایت روزنامه شرق

🔺آمریکا در شرایط کنونی نیاز به آغاز یک جنگ دارد؛

🔺چون حلقه حمایت بین المللی ایران نسبت به کره شمالی ضعیف تر است،در نتیجه احتمال وقوع جنگ علیه ایران بیشتر است؛

🔺کشورهای کمک کننده به ایران برای جلوگیری از وقوع تهدید علیه ایران اتحادیه اروپاست نه روسیه و چین؛

🔺بنابراین،ضرورت دارد ایران مذاکره موشکی با اروپا را آغاز کند؛

🔺در روند مذاکرات،ایران اعلام کند که مشکلات و کاستی های نیروی هوایی باعث شده که به سمت توسعه توان موشکی برود،در نتیجه ایران از اروپا امکانات پیشرفته نیروی هوایی را به عنوان آلترناتیو صنعت موشکی درخواست کند؛

🔺در نتیجه این وضعیت اروپا می پذیرد که به نیروی هوایی ایران کمک می کند و از دیگر سو ایران با کوتاه آمدن در بخش موشکی،فشارهای وارده در این عرصه را متوقف خواهد کرد.

🔹گزاره های فوق،مدل و راهکار روزنامه شرق است برای حل وفصل موضوع موشکی ایران!پیشنهاد دهنده این مدل نیز علی خرم است که تجربه ی سالها فعالیت در وزارت خارجه را به همراه دارد.اما چند نکته خطاب به روزنامه شرق و آقای خرم:

۱️⃣ بر اساس کدام اسناد و نشانه ها می گویید آمریکا به دنبال آغاز یک جنگ علیه ایران است؟شما که می گفتید برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است!!

۲️⃣ این همان عقلانیتی است که از آن دم می زنید یا اینکه این یک سناریوست،چرا ایران را در کنار کره شمالی قرار می دهید؟

۳️⃣ مگر نمی گفتیدجایگاه جهانی ایران بعد از برجام در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد،پس حالا چرا می گویید حلقه حمایت بین المللی ایران از کره شمالی ضعیف تر است؟این است دستاور۵ساله سیاست خارجی شما در دوره کنونی؟

۴️⃣بر اساس کدام واقعیت ها می گویید که در منازعه بین آمریکا و ایران،این اروپاست که به کمک ایران می آید و نه روسیه و چین؛در حالیکه در سطح کلان، تضاد منافع روسیه با آمریکا از اروپا با آمریکا بالاتر است.

۵️⃣بر چه مبنایی توسعه توان موشکی ایران را نتیجه ضعف در نیروی هوایی می بینید و اساسا چه کسی گفته چنانچه قدرت بخش نیروی هوایی ایران توسعه یابد دیگر نیاز به توسعه توان موشکی نیست؟و نکته مهم اینکه این استدلال را از کیسه کدام عطار درآورده اید که کارکرد هواپیمای جنگی با موشک یکی است؟

۶️⃣و آخر سر اینکه بر فرض که جمهوری اسلامی از جنگ ترسید،مذاکره موشکی را پذیرفت وتوان موشکی اش را نیز طبق مدل حیرت انگیز شما کاهش داد،از کجا معلوم فشارها و تحریم ها برطرف خواهد شد؟مگر شماها نبودید که می گفتید توافق هسته ای باید خیلی فوری در داخل تایید شود تا تحریم ها برطرف شود؛برطرف شد؟

🔹واقعیت آن است،تفکر و جریانی که در بخش تصمیم سازی کشور،فضای رسانه ای و افکار عمومی را به سمتی هدایت کردند که عن قریب جنگ میشود،لذا چاره ای جز مذاکره با آمریکا نیست و به هر قیمتی که شده باید با سرعت و فوریت برجام را پذیرفت،هم اینک همین بازی خطرناک را درباره توان موشکی واقتدار منطقه ای ایران آغاز کرده است.

🔺آنچه خواندید عین واقعیت است نه خواب و خیال ….
با کمال وقاحت و پررویی دارند خودشان را برای برجام دو و سه آماده می کنند.

خروج از نسخه موبایل