سایت تحلیلی خبری روراستی

از ترویج اشرافی گری تا تخریب خانه های مستضعفان در رفسنجان +عکس

بیرون راندن تعدادی از مهاجران افغانستانی در رفسنجان و تخریب اموال آن ها و بی خانمانی شان در این فصل سرد دور از انسانیت است.

به گزارش “روراستی” سال های سال است که رفسنجان میزبان تعداد زیادی اتباع افغانستانی است و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود، معضلاتی که از ناحیه برخی از این اتباع در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و… همواره وجود داشته را نمی توان نادیده گرفت اما زمانی که می پذیریم عده ای به دلیل جنگ در کشورشان به شهرمان مهاجرت کنند و مجبوریم با آن ها هم شهری شویم و آنها را برادران دینی خطاب کنیم، هم محله ای و همسایه شویم و…پس چرا رفتارهای غیرانسانی.

چرا باید با لودر کمر به تخریب خانه هایی( شهرک امام خمینی (ره) حوالی پل مهدی آباد واحد، شب گذشته) که با سنگ و چوب و گل و آجر ساخته شده و سرپناهی برای خود ساختند، بست اگرچه اخطار و مهلت هم به این مهاجران داده باشند اما دلیل نمی شود چون مهلت شان تمام شده و نتوانستند جایی پیدا کنند عده ای چشم ها را ببندند و همه زار و زندگی این مهاجران را با خاک یکسان کنند؛ پس انسانیت کجا رفته است؟

مسؤولان امر هم بدانند  از ابتدا بایستی با ساختن این آلونک ها در این بخش از شهر مقابله می کردند و نمی گذاشتند اینجا تبدیل به محل زندگی این مهاجران شود و گسترش یابد، اکنون هم که تصمیم گرفتند این آلونک ها را جمع آوری کنند ابتدا باید مکانی برایشان در نظر می گرفتند تا به آنجا پناه ببرند نه اینکه فردی با ۱۰ سر عائله شب راتا صبح بی سرپناه کنار آتش به سر کند و اینقدرلابه لای خاک ها دنبال پتو و زیراندازهایش که زیر آوار مانده بگردد تا همسر و فرزندانش از سرما جان سالم به در ببرند که متأسفانه در بین آنها از کودک خردسال تا پیرمرد و پیرزن ۹۰ ساله که بیمار هم هستند وجود دارد ولی عده ای در خواب غفلت به سر می برند.

چرا سالها که با این همه معضلاتی که از سوی این مهاجران مواجه بودیم و سکوت کردیم امروز باید سکوت خود را این چنین مفتضحانه بشکنیم و انسانیت را زیر سؤال برده و خود را انگشت نمای خلق کنیم.

البته آن ها که در رفسنجان در ترویج اشرافی گری کوشا هستند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نمی کنند چه می فهمند که کودک آواره افغانستانی شب تا صبح چه بر سرش آمده پس امضا می کنند و دستور تخریب این آلونک ها را می دهند تا شهری زیبا و امن داشته باشیم.

اگر چه زیبایی و امنیت حق همه شهروندان است اما چرا به این قیمت.

نا گفته نماند در زمینه حضور اتباع، خانه از پای بست ویرانه است چراکه روزانه دهها خودرو حامل اتباع غیرمجاز از همین مسیر رفسنجان عبور می کنند و بعضا حوادثی هم به وجود می آورند چرا ازمبادی اصلی جلوی این ها گرفته نمی شود و هر زمان که ما خواستیم از معضلات وجود اتباع بنویسیم مسؤولان محلی استانی گفتند« حل این مشکل از طریق کشور باید صورت گیرد».

 

 

خروج از نسخه موبایل