سایت تحلیلی خبری روراستی

آیه های ایثار دانشگاه ولیعصر رفسنجان در ریگان

باتوجه به پیگیری های انجام شده توسط تیم اقتصاد مقاومتی گروه جهادی ایه های ایثار بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در مناطق محروم شهرستان ریگان، مسئله کم آبی و بحران آب برخی روستاها بطور شفاف به چشم می خورد‌.
به گزارش “روراستی” پس از استقرار گروه جهادی در روستای دهنو گنبکی از توابع شهرستان ریگان، تیم اقتصاد مقاومتی بررسی های لازم را در ارتباط با مسئله بحران آب مناطق محروم در ۳ روز اولیه را آغاز نمود و بعد از جمع اوری اطلاعات و مصاحبه های محلی، راهکار این مسئله را در بهره برداری از چاه صد متری که توسط اب و فاضلاب روستایی شهرستان ریگان، در محل روستای دهنو گنبکی حفر شده بود دیدند.
چاه اب جدید با دبی اب مناسب، قابلیت آبدهی ۶ روستا را دارد پس از حفر این چاه متاسفانه به فاصله ی کمتر از یک ماه دو موتور پمپ آب آن چاه دچار مشکل شده بود و از کار افتاده بود و در ادامه هم پیگیری نشده بود.
با پیگیری ها و مطالبه گری های گروه جهادی، جلسه ای با حضور مسئولین اجرایی شهرستان در تاریخ ۱۵/۴/۹۸ برگزار گردید.
این جلسه باحضور فرماندار محترم ریگان، رئیس اب و فاضلاب روستایی، نماینده فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و بخشدار گنبکی اغاز شد.
پس از سه ساعت بحث و گفت و گوی جهادگران و نماینده ی مردم مناطق محروم با فرماندار و مسئولین اجرایی در نهایت با اقناع جمع بر سر مسئله اب این مناطق باقری فرماندار ریگان دستورات لازم را صادر نمودند.
از جمله وعده هایی که به گروه جهادی داده شد: پیگیری راه اندازی مجدد چاه جدید و رفع مسئله اب روستاهای شلتوک اباد، قاسم اباد، محمودیه، اکبراباد،دهنو و سلمان اباد بود.
همچنین مهندس موحدی رییس اب و فاضلاب روستایی شهرستان ریگان قول لوله کشی از چاه آب جدید به انشعاب اصلی قاسم اباد را نیز دادند.
در اخر هم نمایندگان روستاییان ضمن پیگیری این مسئله و در میان گذاشتن آن با جهادگران تا وصول نتیجه تاکید داشتند.
در نتیجه طبق وعده ی مسئولین ریگان مبنی بر رفع مشکلات تا آخر تیرماه، گروه جهادی ولیعصر (عج) با اعتماد به این وعده منتظر رفع مشکل تا تاریخ وعده داده شده خواهد بود و دوباره با حضور در منطقه بر وضعیت اجرای کار نظارت خواهد کرد و دیگر هرگونه اهمال کاری در اجرای پروژه آب منطقه را بر نخواهد تابید.

به گزارش روراستی، تیمی از خبرنگاران خانه خشتی در اردوی جهادی شرکت کردند و از طرف پایگاه خبری خانه خشتی هدایایی به کودکان و دانش آموزان منطقه اهدا شد.

خروج از نسخه موبایل