سایت تحلیلی خبری روراستی

اهدای ۱۰۰ دست کفش و کلاه ایمنی به کارگران ساختمان رفسنجان+تصاویر

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی۱۰۰ دست کفش و کلاه ایمنی به کارگران ساختمانی رفسنجان اهدا شد.
به گزارش “روراستی” رضا اسماعیلی در حاشیه اهدای ۱۰۰ دست کفش و کلاه ایمنی به کارگران ساختمانی رفسنجان در محل میدان گفتگو اظهار داشت: طرح هام هدیه شرکت مس و شرکت هایی که در شهرستان ها مشغول فعالیت هستند در راستای مسئولیت های اجتماعی در قبال ایمنی کارگران ساختمانی اجرا می شود که امروز شاهد اهدای یکصد دست کفش و کلاه ایمنی به کارگران بودیم.
وی بیان کرد: در استان کرمان نزدیک به ۵۰ هزار کارگر ساختمانی داریم که ۲۱ هزار نفر در انجمن های صنفی عضو هستند. دنبال ساماندهی این کارگران هستیم کسانی که از اسم کارگر ساختمانی سواستفاده کرده و بیمه هستند پالایش می شوند تا حقی در این زمینه پایمال نشوند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: بحث ایمنی کارگران ساختمانی متولی خاصی ندارد لذا از شرکت ها که به عنوان معین اقتصادی مناطق هستند استفاده می شود تا در بحث ایمنی کارگران ساختمانی تغییر و بهبود ایجاد کنیم چون کارگر تاثیر زیادی در تولید ساختمان دارد.
اسماعیلی تصریح کرد: از ابتدایی ترین کار در حوزه ایمنی تجهیز این کارگران به لباس ایمنی است که با همکاری شرکت مس در شهرستان رفسنجان آغاز کردیم که با اهدای کفش و کلاه ترویج فرهنگ ایمنی کار را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: ۸۸ درصد حوادث عدم رعایت نکات ایمنی و خطای انسانی است.

کوره های فروکروم تا رفع نقص نهایی تعطیل هستند
اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی بیمه شده در رفسنجان ۶ هزار و ۲۴۰ نفر هستند که یک هزار و ۵۰۰ نفر در انجمن صنفی عضو هستند که باید همه باید عضو شوند تا از انجمن های قوی برای استفاده از ظرفیت های مدنی شهرستان باشند‌.
وی در خصوص حادثه شرکت فروکروم که چندی پیش منجر به کشته شدن دو کارگر چینی و ایرانی شده، توضیح داد: اخطار به شرکت در خصوص ناایمن بودن فضای کار دادیم که ادامه کار منوط به تأمین امنیت کارگران در محل کار است و هر دو کوره بلافاصله تعطیل شدند و بعد از ایمن شدن مشغول به کار می شوند.
وی متذکر شد: تمام کارگران این شرکت از جمله چینی ها بیمه بودند.

خروج از نسخه موبایل