سایت تحلیلی خبری روراستی

انجام روزانه ۳۰ عمل جراحی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان

مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به فعالیت ۲۳جراح در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) گفت: در حال حاضر به طور متوسط از شنبه تا چهارشنبه تقریبا روزی ۲۰ عمل غیر اورژانسی و ۱۰ عمل اورژانسی ادر این بیمارستان نجام می شود.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان، حسین صالحی اظهار داشت : بیمارستان، در حال حاضر دارای ۷ اتاق عمل است؛ یک اتاق عمل جنرال که شامل ۴ اتاق عمل می شود؛ جراحی عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراحی ترمیمی، دو اتاق عمل زنان و یک اتاق عمل قلب.
مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام این که یک نفر جراح پلاستیک، ۵ جراح عمومی، ۴ جراح ارتوپد، ۲ جراح مغز و اعصاب ، ۱۰متخصص و جراح در گروه زنان و زایمان و یک نفر جراح قلب در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) از لحاظ جراحی تکمیل است و تمام تخصص ها و فوق تخصص هایی که برای یک مرکز درمانی لازم است در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد.

وی ادامه داد: به جز برخی موارد خاص که به مراکز درمانی خاص هم نیاز دارند مانند خدمات پیونداعضاء، از نظر امکانات و سطح پزشکی نسبت به شهرها و استان های مجاور کامل هستیم و چیزی کم نداریم .
این فوق تخصص جراحی ترمیمی و متخصص جراحی عمومی با اشاره به اینکه در این بیمارستان دو دستگاه لاپراسکوپی وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمل های لاپراسکوپی یکی از پیشرفت های جراحی است که می تواند هجوم جراحی را کمتر کند و این دستگاه های لاپراسکوپ موجود به روز هستند و جراحان عمومی ما برخی از اعمال جراحی مانند کیسه صفرا را با همین دستگاه ها انجام می دهند و در این امر مهارت لازم را دارند.
وی عنوان داشت: در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) به طور متوسط از شنبه تا چهارشنبه تقریبا روزی ۲۰ عمل غیر اورژانسی و ۱۰ عمل اورژانسی انجام می شود.

صالحی از افزایش متقاضیان جراحی زیبایی خبر داد و بیان کرد: ۷۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی های زیبایی از شهرهای مجاور هستندکه شایع ترین این عمل ها جراحی بینی، پستان و شکم است.

وی خاطر نشان کرد : اگر چه خدمت رسانی به همشهریان در این مرکز هنوز به حد ایده آل مورد نظر خود نرسیده است ولی همواره کارکنان کادر درمانی و مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سعی در ارتقای هر چه بیشتر این مرکز دولتی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دارند.
صالحی تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها این بیمارستان با بیمارستان های دولتی شهرستان های دیگر بلکه با برخی از مراکز خصوصی آن ها نیز در حال رقابت است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل