سایت تحلیلی خبری روراستی

کاهش ۲۰ درصدی اعتبارات رفسنجان در سال جاری/اعتراض و گلایه معاون فرماندار رفسنجان نسبت به توزیع اعتبارات

معاون فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بودجه، در مجموع بر اساس شاخص‌هایی که در نظر گرفتند توزیع شده و نسبت به آن اعتراض و گلایه داریم، گفت:  این شاخص‌ها باید به نحوی باشد که حقی از رفسنجان ضایع نشود با توجه به مبلغی که به شهرستان رفسنجان و جمعیت آن و سایر شاخص‌هایی که شهرستان دارد به نظرمان می رسد شهرستان های کوچک تر مبالغ بیشتری دریافت کردند.

به گزارش روراستی، علی آرمان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اعتبارات شهرستان از محل تملک و دارایی و متوازن استانی ۴۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان است که به پروژه های شهرستان اختصاص داده شده است.

معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار رفسنجان عنوان کرد: این اعتبارات نسبت به سال قبل نزدیک ۲۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم از سایر منابع استان سهم مان را بگیریم و کاهش ۲۰ درصدی جبران شود .

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان برای پروژه های عمومی و ۲۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان ویژه دستگاه های خاصی است که از نظر توسعه نسبت به متوسط کشوری پایین تر هستند مثل آب، خدمات بهداشتی و پایگاه های امداد هلال احمر، تصریح کرد: مبلغ ۵ میلیارد و ۷۴۹ میلیون تومان به پروژه های ورزشی اختصاص پیدا کرده که توزیعش بر عهده استان است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۰ میلیارد اعتباری که به رفسنجان اختصاص پیدا کرده دو میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان به پروژه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مدارس و آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

آرمان گفت: مهمترین بحثی که در شهرستان وجود دارد مشکلات آب شهرستان است که به خوبی در اعتبارات شهرستان بها داده شده و مبلغ ۱۹ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده که امیدواریم تا حدودی مشکل آب شهرستان در شهر و روستاها را برطرف کند.

وی افزود: پروژه های جهاد کشاورزی ۲۹۲ میلیون تومان و اداره راه و راهداری در مجموع سه میلیارد تومان برای راهدارای و راه‌های روستایی و راه‌های اصلی در بودجه شهرستان دیده شده است.

آرمان ابراز داشت:  آن چه حائز اهمیت است، بر اساس میزان بودجه سطح کشور محقق می‌شود پرداخت خواهد شد و احتمال می رود نیمی از این اعتبارات محقق شود.

وی توضیح داد: یکی از شاخص های توزیع اعتبارات جمعیت است، طی این سالها خیران با مشارکتی که داشتند بر%

خروج از نسخه موبایل