سایت تحلیلی خبری روراستی

بهره برداری شخصی از حوزه سفیران هدایت رفسنجان/حوزه علمیه ارث خانوادگی نیست

متاسفانه در اقدامی غیرموجه و سئوال برانگیز امام جمعه سابق رفسنجان حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان را به موسسه فرهنگی سفیران تبدیل کرده و خود و دو نفر دیگر از دوستانش را نیز به عنوان اعضای هیات موسس تعیین کرده است.

به گزارش روراستی، حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان از حدود دو دهه قبل با مجوز و زیر نظر مدیریت حوزه علمیه قم، به قصد بومی سازی و تربیت طلاب تاسیس و شروع به کار کرده و منشا خدمات بسیار زیادی هم شده است، در این راستا و بر اساس قانون از طرف مدیریت حوزهای علمیه هزینه های زیادی جهت ساخت و ساز، اخد مجوز، تامین تجهیزات مورد نیاز آموزشی، رفاهی ،حقوق اساتید و …را در طول سالهای متمادی پرداخت نموده اند.

همچنین طبق قانون بخش قابل توجهی اعتبار از سوی استانداری و اعتبارات شهرداری و شرکت های دولتی به علاوه کمک های مردمی، نذورات، خیرات، هدایا، موقوفات و وجوهات شرعی هم به حوزه های علمیه تعلق می گیرد که حوزه علمیه سفیران هدایت هم از آن مستثنی نبوده است.

اما متاسفانه در اقدامی غیرموجه و سئوال برانگیز امام جمعه سابق رفسنجان حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان را به موسسه فرهنگی سفیران تبدیل کرده و خود و دو نفر دیگر از دوستانش را نیز به عنوان اعضای هیات موسس تعیین کرده است.

بر طبق قانون شورای عالی حوزه های علمیه، ائمه جمعه به محض انتصاب در یک شهر،  قانونا باید مسئولیت حوزه های علمیه را بر عهده گیرند، که متأسفانه به دلیل مقاومت رمضانی پور این مهم تاکنون در خصوص حوزه علمیه سفیران هدایت و امام جمعه فعلی رفسنجان محقق نشده است.

نکته دیگر اینکه حوزه علمیه در هر شهری وقف عام بوده و فروش ساختمان های حوزه علمیه، همانند مساجد خلاف قانون است. حال آنکه طبق مستنداتی، امام جمعه سابق قصد فروش بخشی از املاک حوزه علمیه سفیران هدایت را داشته که این اقدام غیرقانونی بوده و خوشبختانه موفق به انجام این کار نشده است.

موضوع ثبت و تغییر غیرقانونی حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان به عنوان موسسه فرهنگی‌ که با تعیین هیات موسس متشکل از خود رمضانی پور و آقایان حسین صفری رییس دفتر سابق شورای نگهبان و علیرضا خادم الحسینی رییس سابق شورای شهر هم موضوع دیگری است که در این تحقیقات به آن دست یافتیم؛

سوای غیرقانونی بودن این اقدام خودسرانه سؤال اینجاست که مگر این افراد روحانی هستند که عضو هیات موسس شوند و در واقع چه سنخیتی با این موضوع دارند؟ متاسفانه این اقدام غیر متعارف موجب می شود که افراد مذکور بتوانند به طور مستقل و ویژه درمورد وضعیت فعلی و آینده سفیران هدایت مانند اموال شخصی تصمیم گیری کنند و به نوعی به میراث خانوادگی تبدیل شود و نکته مهم دیگر اینکه طبق مستنداتی که موجود است، علی رغم اینکه موسسه هم فرهنگی ثبت شده اما به جای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام فعالیت های اقتصادی انجام می دهند.

متاسفانه این اقدام غیر قانونی مشکلات جدی برای حوزه علمیه سفیران هدایت هم به وجود آورده است.

امید است تلاش مدیریت حوزه های علمیه برای جلوگیری از این اقدام غیر قانونی آقایان به ثمر بنشیند و آقایان دست از مقاومت بردارند و به قانون تمکین کنند تا مانند قبل، حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان زیر نظر حوزه های علمیه کشور مدیریت شود.

بر اساس مستنداتی که در اختیار سایت روراستی ست، موارد متعدد دیگری از تخلفات در این خصوص  وجود دارد که امید است قبل از رسانه ای شدن، تکلیف آنها نیز مشخص شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل