سایت تحلیلی خبری روراستی

عملکرد بهمن ماه ۹۹ مجتمع مس «سرچشمه رفسنجان»+تصاویر

مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالی که گذشت، به‌رغم تنگناهایی که کشور عزیزمان با آن‌ها روبه‌رو بود و نیز دشواری‌هایی که شیوع ویروس کرونا در پی داشت، روزهایی سرشار از موفقیت را در عرصه تولید و همچنین در زمینه بومی‌سازی پشت‌سر گذاشت. در ادامه، مروری گذرا داشته‌ایم بر خبرهای برخی از این موفقیت‌ها.

به گزارش روراستی، عملکرد مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در بهمن ماه ۹۹ به شرح زیر است؛

۱۱ بهمن/ تعمیر و بازسازی اساسی یک‌دستگاه سربار‌کش

به همت مهندسان و متخصصان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، یک دستگاه سرباره‌کش مدل KRESS 6218  توسط مجموعه تعمیرگاه ماشین‌آلات ویژه، تعمیر و وارد خط تولید مجتمع شد.

در این تعمیرات، متخصصان مجتمع در تعمیرگاه ماشین‌آلات ویژه توانستند موتور، گیربکس، دیفرانسیل، سیستم هیدرولیک، سیستم پنوماتیک و ترمز دستگاه را از صفر تا صد، تعمیر و بازسازی کنند.

در این اورهال، ۴۵۰ قطعه تعویض، ۶۸ ردیف قطعه تعمیر و ۸۳ مورد توسط واحدهای جانبی بازسازی و اصلاح شد و این دستگاه در خط تولید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان قرار گرفت.

۲۷ بهمن/ بومی‌سازی قطعات و بازگشت یک آسیا به چرخه تولید

مهندسان پرتلاش مجتمع مس سرچشمه با بومی‌سازی یک چرخ‌دنده و بازگشت یک آسیا به چرخه تولید، از هدررفت هرساعت ١۵٠‌میلیون تومان جلوگیری کردند.

مشاور امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این‌باره گفت: چرخ‌دنده با ابعاد نسبتاً بزرگ پینیون آسیای تغلیظ در گذشته وارداتی بود اما براساس تفاهم‌نامه با یک شرکت داخلی از دوسال پیش، این پینیون ساخته و نصب شده است.

رضایی افزود: از این به بعد در تولید پینیون‌های به این اندازه محدودیتی نخواهیم داشت و طرح‌های دیگری هم در واحد تغلیظ در فاصله نه‌چندان دور بومی‌سازی می‌شوند.

جعفری، رئیس تعمیرات مرکزی واحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم گفت: پینیون‌های۸ آسیای اولیه درامور تغلیظ از اجزای مهم هستند که قبلاً از خارج از کشور تامین می‌شد اما با جلوگیری از خروج حدود ۶٠هزار یورو یا ٢میلیارد تومان ارز، این تجهیزات را شرکت داخلی با ۶٠٠میلیون تومان تولید می‌کند.

سرپرست عملیات پر‌عیارسازی امور تغلیظ مس سرچشمه نیز اعلام کرد: روزانه  حدود ۵٠هزار تن سنگ معدن وارد این کارخانه پرعیارسازی می‌شود و محصول آن ۱۱۰۰ تن کنسانتره مس مولیبدن است.

۲۹ بهمن/ حدنصاب جدید شرکت مس در تولید و فروش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رکورد‌زنی جدید این شرکت در تولید و فروش مس خبر داد.

اردشیر سعدمحمدی پس از بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، خاتون‌آباد و شهربابک، گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰هزار تن مس کاتدی در شرکت مس تولید کردیم و امروز از رکورد تولید سال گذشته که به همین میزان بود، عبور کردیم و امیدواریم تا پایان سال با تولید ٢٨٠هزار تن مس کاتدی جهش تولید را در شرکت مس تحقق بخشیم.

وی به ثبت رکورد جدید در فروش مس تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: تا پایان بهمن توانستیم رکورد فروش سال گذشته را که در طول تاریخ مس شکل گرفته بود با ٢۴٠هزار تن فروش مس کاتدی از آن عبور کنیم و امیدواریم تا پایان سال رکورد جدید و بسیار چشمگیری را به‌جا بگذاریم.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل