سایت تحلیلی خبری روراستی

خانواده شهدا و ایثارگران نباید در پیچ و خم ادارات معطل بمانند

امام جمعه رفسنجان گفت: ۳۰ سال از فاع مقدس می‌گذرد؛ اما نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود؛ شناخت حق این عزیزان واجب است و نباید خانواده ایثارگران و این انسان‌های افتخارآفرین در پیچ و خم ادارت معطل باشند و در گذران زندگی‌شان محتاج باشند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با مرور اجمالی بر تاریخ ایران در دو قرن اخیر اظهار کرد: کشور ایران وسعت و گستردگی و مناطق حاصلخیزی داشت که در ادوار مختلف بخش‌های زیادی از آن ازجمله آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، هرات و…جدا شد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: اما در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که دنیا با ما جنگید و از بیش از ۱۳ کشور دنیا اسیر داشتیم؛ ابرقدرت‌های شرق و غرب در مقابل ما بودند، در مدت هشت سال ما مقاومت کردیم و ۱۸۸ هزار شهید اهدا کردیم؛ تا روز آتش‌بس شهرهای ما زیر بمباران بود اما یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم این چنین دفاعی مقدس بوده و بوسه‌زدن بر دستان خانواده‌های این شهدا مقدس است.

وی ادامه داد: ۳۰ سال از فاع مقدس می‌گذرد؛ اما نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود؛ شناخت حق این عزیزان واجب است و نباید خانواده ایثارگران و این انسان‌های افتخارآفرین در پیچ و خم ادارت معطل باشند و در گذران زندگی‌شان محتاج باشند.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های یک افق روشن سیاسی و اقتصادی برای ملت ایران به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: کشورهای عضو شانگ‌های به سمت تعریف پول واحد می‌روند تا جلوی مدیریت دلار را بگیرند و از نظر نظامی و اقتصادی مانند چین و روسیه مقتدر هستند و ایران اولین کشور خاورمیانه است که به عضویت رسمی درآمد.

عسکری خاطرنشان کرد: بی‌بی‌سی با همه لجاجت با ایران، مجبور شد این موضوع را بیان کند که سازمان همکاری‌های شانگ‌های یکی از مهمترین سازمان‌هاست و این عضویت در درازمدت می‌تواند در افزایش مبادلات تجاری ایران اثر داشته باشد؛ حتی به‌رغم سرسختی ایران در مذاکرات خبری از انزوای تهران نیست.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل