نماینده مردم رفسنجان و انار و دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در دیدار با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نظام نامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، باید آماده و اجرایی شود و این نظام نامه از ملزومات است.
به گزارش روراستی، حجت الاسلام دکتر حسین جلالی روز شنبه ۶ آذر در جلسه با دکتر نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: اکثر مردم به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حوزه تعلیم و تربیت جمعیت زیادی را پوشش می دهد.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رویکرد تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش به رویکرد اقتصادی تغییر پیدا کرده و عشق جای خودش را به شغل داده و معلم به این جایگاه به عنوان شغل بیشتر از عشق نگاه می کند، افزود: البته مسائل اقتصادی از الزامات است، اما نباید نگاه صرف اقتصادی و فقط یک شغل که از آن درآمد کسب کرد، به معلمی داشت، بلکه نگاه تربیتی، پرورشی و مربی محوری اولویت کار معلمان باشد.
حجت الاسلام جلالی بر رعایت ملاک ها و معیارهای گزینش معلمان تأکید کرد و افزود: رعایت شئونات اسلامی از سوی معلمان در خارج از مدرسه باید مدنظر باشد و معلم خود را به عنوان الگوی جامعه بداند. وی بیان کرد: در گذشته یک معلم برای آموزش یک دانش آموز در دورترین روستاها حاضر می شد، امروز علی رغم وجود مدارس و امکانات، نبود معلم را بهانه می کنند و دانش آموزان را از این روستا به روستای دیگر ارجاع می دهند، در حالی که در کنار تحمیل هزینه های مالی به خانواده ها، خطرات جانی هم در کمین بچه هاست.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نظام نامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، باید آماده و اجرایی شود و این نظام نامه از ملزومات است.
وی بر مهارت آموزی دانش آموزان تأکید و ابراز کرد: دانش آموز باید در دوران تحصیل در کنار تعلیم و تربیت، از مهارت هایی هم برخوردار شود.
حجت الاسلام جلالی همچنین حل مشکلات معلمان و سرانه مدارس را از اولویتهایی دانست که باید مدنظر وزارتخانه باشد. وی متذکر شد: رتبه بندی معلمان نگاه مجلس و دولت است که وزارت باید آن را شفاف برای معلمان تبیین کند.
انتهای پیام/