سایت تحلیلی خبری روراستی

از انتصاب «رانتی» تا دریافت پاداش های نجومی مدیرعامل جوان «مسی»

مدیرعامل جوان یکی از شرکت های مرتبط با شرکت ملی صنایع مس ایران، مبلغ دریافت دو فقره پاداشش طی دو سال، به مرز یک میلیارد تومان رسیده است!

به گزارش روراستی، در حالی یکی از بزرگترین معادن مس دنیا در رفسنجان است که می توانست حداقل مزیت آن اشتغال برای جوانان رفسنجان باشد و دیگر جوان بیکاری در این شهرستان نداشته باشیم. جمعیت زیادی از جوانان تحصیلکرده ای داریم که دلخوش به استخدام در شرکت مس هستند و حق هم همین است.

اما این سالها نه تنها آرزوی دیرینه بچه های رفسنجان محقق نشده، که حقشان هم به تاراج رفته است و سهم چندانی در اشتغال مس ندارند.

طی یکی، دو سال اخیر آزمون های شرکت مس برگزار و تعدادی به کار گرفته می شود که سهم رفسنجان در این میان چشمگیر نیست؛ چون مس برای رفسنجان است و اکثر آلایندگی آن به سوی رفسنجان سرازیر می شود، انتظار می رود که سهم رفسنجانی ها از استخدام های شرکت مس بیش از این باشد.

در حالی این وضعیت اشتغال را تحمل می کنیم که از آن طرف مدیرعامل یکی از شرکت های زیرمجموعه مس که از قضا مرتبط با جذب نیرو در شرکت مس هم هست،  طی دو سال متوالی در حدود یک میلیارد تومان پاداش گرفته است.

مدیری که با استفاده از رانت نماینده سابق مردم رفسنجان و انار در مجلس، بر این منصب نشسته، در پنج شرکت مرتبط با مس عضو است که در یکی از شرکت ها مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره و در شرکت های دیگر عناوینی ازجمله رئیس هیأت مدیره و عضو هیأت مدیره را یدک می کشد.

بر اساس مدارک و مستنداتی که موجود است، این مدیرعامل، سال منتهی به ۹۹ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سال قبل از آن ۴۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده است و از پاداش های احتمالی که در شرکت های دیگر که عضو است، هنوز مستنداتی در دست نیست، لذا چنانچه مدیران بالادستی مربوطه نسبت به عزل این مدیر و بازگرداندن پاداش هایی که دریافت کرده اقدام نکنند، مستندات به همراه نام مدیرعامل جوان به اطلاع عموم خواهد رسید.

این بذل و بخشش ها از منابع ملی در حالی صورت می گیرد که رفسنجان جاده هایی دارد که به دلیل کمبود اعتبارات همچنان تلفات می دهند و برای گرفتن یک ریال بودجه و اعتبار برای زیرساخت ها، درهای زیادی را باید زد که شاید دری باز شود و از حق همین مردم به خودشان مبلغی اختصاص یابد.

از آن جا که دریافت پاداش های نجومی و حقوق های نجومی این روزها نقل محافل است و رئیس جمهور برای مسدود کردن این دریافت ها عزم جزم دارد و مدیران زیادی هم در این راستا برکنار شدند، امیدواریم در خصوص پاداش های چند صد میلیونی که مدیران در شرکت ها هم می گیرند، توجهی صورت گیرد و از ادامه روند این خودخواهی ها و سهم خواهی های بی اساس جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

خروج از نسخه موبایل