سایت تحلیلی خبری روراستی

خسارت های میلیونی روزانه سارقان به شبکه برق در رفسنجان/ لزوم افزایش گشت های شبانه در مناطق

شهرستان رفسنجان در استان رتبه اول بعد از شهر کرمان را در حوزه سرقت سیم و کابل برق دارد که ضمن ریشه یابی این موضوع، ضرورت دارد گشت های پلیس و برنامه هایی برای بازدارندگی افزایش یابد تا بیش از این به اداره برق و وسایل مردم خسارت وارد نشود.

به گزاش روراستی، طی این سالها اخبار زیادی از سرقت سیم و کابل های روشنایی معابر در رفسنجان منتشر شده است و این شهرستان پس از مرکز استان رتبه اول در زمینه سرقت سیم های برق دارد.

مدتی است شبکه در حال تعویض به کابل خودنگهدار(آلومینیومی) است و این پروژه در سراسر شهرستان در حال اجراست، اما آیا با وجود تبدیل شبکه، سیم های آلومینیومی از گزند سارقان مصون می مانند!

در حالی که باید گشت های امنیتی و انتظامی در ساعاتی که بیشترین سرقت ها انجام می شود، بیشتر شود و سارقان امنیت نداشته باشند.

به گفته کارشناسان امور برق بیشترین سرقت ها در رفسنجان بین ساعات ۲ تا ۵ بامداد اتفاق می افتد و این سرقت ها علاوه بر آسیب و خسارت به وسایل برقی مردم، به شبکه توزیع نیز خسارت زیادی وارد می کند و هزینه ها را بالا می برد.

با یک حساب سرانگشتی در خصوص قیمت سیم و میانگین خسارتی که در روز به شبکه و وسایل مردم وارد می شود، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در روز از ناحیه سارقان در این خصوص خسارت تحمیل می شود.

قطعی برق هم که جای خود دارد و اکیپ های شرکت برق نیز با توجه به پراکندگی شهرستان و گزارش هایی که معمولا از سراسر شهرستان مبنی بر قطعی برق و سرقت سیم ها هست، کفاف نمی دهد و به گفته برخی مخاطبان پایگاه روراستی، روزانه تا ۱۵ ساعت قطعی هم وجود داشته که کل کار و زندگی مردم را مختل کرده است و این طولانی شدن قطعی برق دلیلش تعدادسرقت هاd زیاد است.

از طرفی تمام وقت نیروهای اداره برق صرف اصلاح شبکه آسیب دیده می شود و دیگر توانی برای کارهای اساسی از قبیل سرویس و نگهداری و اصلاح روشنایی نمی ماند.

ضرورت دارد شورای تأمین برای رفع این معضل بزرگ چاره ای بیندیشد و این احساس امنیت را در سارقان با گشت های انتظامی در ساعاتی که سارقان بیشترین فعالیت برای سرقت سیم و کابل برق را دارند، را از آنان بگیرند و نیز برنامه هایی برای بازدارندگی تدارک ببینند که بیش از این شاهد خسارت در حوزه برق نباشیم.

خروج از نسخه موبایل