سایت تحلیلی خبری روراستی

بلندپروازی مسؤولان در گذشته مانع پیشرفت کشور شده است

سرپرست صنعت، معدن و تحارت شهرستان رفسنجان گفت: بعضی مواقع بلندپروازی مسؤولان سیاسی کشور در گذشته یکی از موانع پیشرفت کشور و موجب هدررفت سرمایه های کشور شده است.

به گزارش روراستی، مهدی حسینی اسماعیل زاده امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در شهر سرچشمه رفسنجان، با تبریک دهم تیرماه روز صنعت و معدن اظهار کرد: اولین صنعت ماشینی و مکانیزه کشور در سال ۱۲۷۵ در کشورمان افتتاح شد و این صنعت، ریسمان‌بافی بود.

سرپرست صمت رفسنجان ادامه داد: علت اینکه تولید ناخالص ملی در بخش صنعت خیلی پایین است، ساختار انگیزشی نامناسب است. در بحث سرمایه‌گذاری‌ها اعتماد مهمترین عامل است که توده سرمایه مردم که سرگردان است به سمت تولید جذب نمی‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های ارزی اشتباه، دولتی شدن صنایع و نبود ساختار مشارکتی و عدم حمایت از بخش خصوصی و عدم تشکیل نهادهای خصوصی مشکلاتی است که در سر راه صنعت ایران در دوره های مختلف تاریخی قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد: بعضی مواقع بلندپروازی مسؤولان سیاسی کشور در گذشته یکی از موانع پیشرفت کشور و موجب هدررفت سرمایه های کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم و هفتم توسعه، صنایع متوسط و کوچک بیشتر دیده شد که رشد صنعتی کشور را در پی خواهد داشت.

حسینی با اشاره به مشکلاتی که باعث می شود صنایع را به تعطیلی بکشاند، گفت: اما هرچه در توان و اختیارمان باشد به کار می گیریم که مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا یک فایل تهیه کردیم تقریبا ۱۱ واحد صنعتی شهرستان که در حد ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند، با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال پایدار ۸۰۰ نفر را ایجاد کنند این موضوع را به همه مسؤولان منعکس کردیم و این رقم با توجه به صنایع مس و وجود سرمایه های کشاورزی در شهرستان قابل تأمین است.

حسینی متذکر شد: از شرکت مس درخواست داریم در تکمیل و توسعه این صنایع همراهی کنند.

 

خروج از نسخه موبایل