سایت تحلیلی خبری روراستی

دولت برای افزایش قدرت خرید مردم تلاش کند

امام جمعه رفسنجان گفت:مساله گرانی و تورم یک مشکل جدی و همگانی است و دست‌اندرکاران تیم اقتصادی دولت به‌جای پرداختن به مُسکن‌های بی‌حاصل مثل افزایش حقوق که از آنطرف تورم آن را می‌بلعد، باید متمرکز شوند ارزش پول ملی حفظ شود و این مُسکن‌ها روی سفره مردم هم خودش را نشان دهد. از طرفی همه مردم که کارمند دولت نیستند. دولت باید برنامه‌ریزی و تلاش کند قدرت خرید مردم را بالا ببرد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خامنه‌ای اظهار کرد: مسوولان باید در راستای امیدواری مردم و خنثی کردن توطئه‌ها قدم بردارند،یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروز ایران را فراگرفته و باید چاره‌اندیشی اساسی شود مشکل تورم و مشکلات اقتصادی است که همه نمایندگان، کارشناسان و همه با دولت دست در دست هم دهند مشکلات اقتصادی و بیکاری را تا جایی که امکان دارد، برطرف کنند.

امام جمعه رفسنجان افزود: علیرغم رشد اقتصادی و آمار و ارقامی که اعلام می‌شود مساله گرانی و تورم یک مشکل جدی و همگانی است و دست‌اندرکاران تیم اقتصادی دولت به‌جای پرداختن به مُسکن‌های بی‌حاصل مثل افزایش حقوق که از آنطرف تورم آن را می‌بلعد، باید متمرکز شوند ارزش پول ملی حفظ شود و این مُسکن‌ها روی سفره مردم هم خودش را نشان دهد. از طرفی همه مردم که کارمند دولت نیستند. دولت باید برنامه‌ریزی و تلاش کند قدرت خرید مردم را بالا ببرد.

عسکری به حوزه مسائل فرهنگی پرداخت و بیان داشت: لازم است به مباحث دینی، اعتقادی و قانونی ملتزم و پایبند باشیم قانون‌گریزی در جامعه آفت است، ضرورت دارد حرمت ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وی ابراز داشت: در مسأله عفاف و حجاب که دشمن روی آن متمرکز شده و برای فروپاشی کانون مقدس خانواده روی آن هزینه کرده است، سعی کنیم از خانه خودمان شروع کنیم.

عسکری خاطرنشان کرد: مردم مظلوم غزه در مقابل انواع تهاجمات زمینی، هوایی و محاصره اقتصادی توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم‌پیمانان آن ایستاده‌اند و الان جنگ گرسنگی ایجاد شده اما نتوانستند این مردم را وادار به عقب‌نشینی کنند. آمریکا و اسرائیل بدانند در این جنگ گرسنگی هم پیروز نخواهند شد.

خروج از نسخه موبایل