سایت تحلیلی خبری روراستی

رسانه خاص کیست؟!

{"remix_data":[],"remix_entry_point":"challenges","source_tags":["local"],"source_ids":{},"source_ids_track":{},"origin":"unknown","total_draw_time":0,"total_draw_actions":0,"layers_used":0,"brushes_used":0,"photos_added":0,"total_editor_actions":{},"tools_used":{"resize":1},"is_sticker":false,"edited_since_last_sticker_save":true,"containsFTESticker":false}

اگر می‌خواهید با مفهوم واقعی رسانه خاص آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

به گزارش روراستی، این روزها رسانه ای رانتی وجود دارد که بجای مطالبه گر بودن در کنار انتشار اخبار، بنایش را بر تخریب رسانه های مطالبه گر گذاشته و از عنوان خاص برای رسانه مطالبه گر استفاده می کنند.

اگرچه پر بیراه نیست که در آشفته بازار مدیریت محلی، رسانه ای که حقوق و مطالبات مردم و اجرای قانون و عدالت را اولویت خود قرار دهد، خاص نام‌گذاری شود، اما عنوان خاص بودنی که رسانه رانتی از آن نام می برد این تعریف نیست و ما در این مطلب به تعریف رسانه خاص می پردازیم؛

رسانه خاص رسانه ای است که: چرخشش معمولا به سمت مسوولان ناکارآمد و رانتی است تا ماهی خود را صید کنند. مسوولانی که از جایگاه رسانه برای حفظ جایگاه خودشان استفاده می کنند.

همچنین مدیر این رسانه از پایین ترین سطح شغلی با کمترین مدرک تحصیلی به یکباره جهش چند مرحله ای پیدا کرده و به پست بالاتری در شرکتی با چنان عظمتی و چنان افزایش حقوقی می رسد.

رسانه خاص اگر خبری منتشر می کند چنانچه به مذاق دستگاهی خوش نیاید بلافاصله با تماس مسوول آن دستگاه و ابراز دلخوری اش، آن را از روی خروجی حذف می کند، در صورتی که چنین کاری از حرفه ای بودن یک رسانه به دور است.

انعکاس یکطرفه اخبار توسط رسانه خاص در دستگاه‌هایی که فعالیت می کند، بزرگ نمایی اقدامات مثلا مثبت آن دستگاه و توجیه و لاپوشانی نتایج منفی بخاطر منافع و مصالح رسانه خاص.

در هر حال اگر قرار است عنوان خاص بودن را به یک رسانه بدهیم باید ببینیم عوامل آن از جمله سردبیر، مسوول و خبرنگاران آن رسانه کجا مشغول کار هستند.

رسانه خاص با جانمایی خبرنگارانش در دستگاه ها و سازمان های مختلف از انتفاع اطلاعاتی و مادی استفاده می برد و همچنین در بنگاه‌های اقتصادی و دیگر جاهای حساس دست دارد.

اما یکی از مهمترین ویژگی های رسانه خاص عدم همراهی با مسئولی است که نسبت به حق و حقوق مردم حساس بوده و پیگیر اجرای قانون و عدالت است ولی توسط این رسانه خاص هیچ خبری در این رابطه منتشر نکرده که هیچ بلکه مسوول مطالبه گر را بایکوت خبری نموده است.

 حالا رسانه خاص کیست؟!

در پایان متذکر می شویم این رسانه خاص و رانتی با چه توهمی به جای روابط عمومی یک مجموعه پاسخ می‌دهد و تحقیقات خود را مطرح می کند و باعث اینچنین تنش بزرگی برای بقای خود می شود.

جا دارد مسئولان مربوطه اگر برخوردی هم قرار است داشته باشند با اینگونه افراد آن هم قاطعانه انجام دهند تا ابعاد دیگر این قضایا اشکارتر نشود و رسوایی بیشتری به بار نیاد.

خروج از نسخه موبایل