سایت تحلیلی خبری روراستی

رییس جمهوری که مشی اخلاقی و مدیریتی شهید جمهور را داشته باشد انتخاب شود

{"remix_data":[],"remix_entry_point":"challenges","source_tags":["local"],"origin":"unknown","total_draw_time":0,"total_draw_actions":0,"layers_used":0,"brushes_used":0,"photos_added":0,"total_editor_actions":{},"tools_used":{"resize":1,"adjust":1},"is_sticker":false,"edited_since_last_sticker_save":true,"containsFTESticker":false}

امام جمعه رفسنجان گفت: رییس جمهور از نظر اخلاقی و مدیریتی از منش رییس جمهور شهید درس گرفته و سیاست‌زده نباشد. مرد میدان عمل و خدمت باشد نه پشت میز نشین و سیاست زده.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان که در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و انتخابات دولت چهاردهم اظهار کرد: دولت آیت‌الله رییسی و شخص ایشان عیار رئیس جمهور تراز ملت مسلمان ایران را بالا برد و برای مردم توقعات ویژه‌ای ایجاد کرد و نصاب لازم برای خدمت به مردم را ارائه داد.

امام جمعه رفسنجان افزود: خداوند سرمایه‌های اندوخته پیدا و پنهانی دارد و افرادی خواهند آمد که نمی‌گذارند این پرچم بر زمین بماند.

وی بیان کرد: فردی عدالتخواه، فسادستیز و کسی که در رابطه با فساد هرگز اهل مسامحه نباشد، فردی پایبند به ولایت و انقلاب باشد و از میراث بزرگ امام و شهدا حراست کند و خادم امت و اسلام و مسلمانان باشد و بتواند خدماتی در شان مردم ارائه کند، انتخاب کنید.

عسکری تصریح کرد: بعضی از مقدرات به دست خود ما رقم می‌خورد که از جمله مواردی که مردم در تعیین مقدرات‌شان نقش دارند انتخاب رییس جمهور، نماینده و شوراهاست.

وی ادامه داد: فردی که نیازهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را بداند و برای آن راه حل داشته باشد انتخاب کنید. خیلی از کسانی که حرف می‌زنند ممکن است بتوانند اشکالات را بیان کنند اما مهم این است راه حل ارائه کنمد اینکه شخصی مشکلات را ردیف کند دردی دوا نمی‌کند. رییس جمهور باید هم مشکلات را بداند و هم راه حل ارائه کند و در جهت حل مسائل سیاسی اجتماعی و ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی صاحبنظر و اهل اقدام عملی باشد نه اینکه یک نفر که خودش یک جریان سیاسی باشد انتخاب شود.

وی تصریح کرد: رییس جمهور از نظر اخلاقی و مدیریتی از منش رییس جمهور شهید درس گرفته و سیاست‌زده نباشد. مرد میدان عمل و خدمت باشد نه پشت میز نشین و سیاست زده. چه بسا آدم‌های سیاست‌زده یکجا می‌نشینند و دستور می‌دهند اما شهید جمهور ما ازجمله مدیرانی بود که خودش یک قدم جلوتر از دیگران بود و مدیرانش را صدا می‌زد که بیایید.

عسکری به ویژگی‌های دیگر رییس جمهوری که باید انتخاب شود اشاره و اظهار داشت: شخصی که با عبور از مسائل دو قطبی‌های کاذب بتواند صراط مستقیم را در مسیر پیشرفت، عدالت و خدمت بدون منت و با معیار و عیار بالای رضایت خداوند انجام دهد انتخاب شود. شهید جمهور خودش را خادم امام و ملت و نظام می‌نامید و برای رضای خدا کار می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به‌کار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و مجلس را یکی از ارکان موثر در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امام در ۱۳ دی ۱۳۶۲ در جمع فرمانداران و بخشداران سراسر کشور فرمودند مجلس در راس امور است یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را به بدی می‌کشاند.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: امیدواریم این مجلس با توجه و توصیه و سفارشات دوازده گانه رهبر معظم انقلاب مجلسی ارائه دهند که در تراز انقلاب و مورد رضایت خداوند و امین مردم و اسلام و انقلاب باشند و در همه موارد به منافع ملی و مسائل کشور بیندیشند و به سوگندی که به آن یاد کردند، پایبند باشند.

وی در ادامه از سرگیری احداث تصفیه‌خانه آب رفسنجان با پیگیری فرماندار، آبفا و استانداری و مطالبات مطرح شده در نماز جمعه از فردا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

عسکری گفت: آب خلیج فارس تا ورودی شهر رفسنجان آمده و قرار بود در سفر شهید رئیسی به این شهر برسد که بزودی بهره برداری می شود.

خروج از نسخه موبایل