سایت تحلیلی خبری روراستی

هشدار رییس شبکه دامپزشکی رفسنجان؛ تب کریمه کنگو در کمین است

{"remix_data":[],"remix_entry_point":"challenges","source_tags":["local"],"source_ids":{},"source_ids_track":{},"origin":"unknown","total_draw_time":0,"total_draw_actions":0,"layers_used":0,"brushes_used":0,"photos_added":0,"total_editor_actions":{},"tools_used":{"resize":1,"transform":1},"is_sticker":false,"edited_since_last_sticker_save":true,"containsFTESticker":false}

رییس شبکه دامپزشکی رفسنجان نسبت به بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

به گزارش روراستی، محمود مقامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت:

با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی ذبح دام و بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی در کشتارگاه دام در روز عید سعید قربا ، از ذبح دام در معابر عمومی. خیابان ها و منازل خودداری نمائید.

وی افزود: به منظور کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت به مدت ۲۴ ساعت و آلایش های خوراکی دام قربانی از جمله دل و جگر را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس اقدام به قطعه. منجمد کردن و یا طبخ نمائید.

مقامی بیان کرد: جهت خرید دام حتما” به میدان دام تحت نظارت دامپزشکی واقع در جاده سرچشمه جنب کشت و صنعت مراجعه و از خرید دام زنده از معابر عمومی، خیابان ها و افراد مجاز خودداری نمائید.

وی خاطرنشان کرد: روز عید سعید قربان دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در شهرستان مستقر می باشند و همشهریان محترم می توانند با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس حاصل نمایند.

 

خروج از نسخه موبایل