سایت تحلیلی خبری روراستی

تخریب ساختمان دهیاری اودرج بدون اطلاع قبلی/ اداره منبع آب طرح حریم و بستر رودخانه ها را تهیه و ابلاغ کند

در حالی ساختمان دهیاری اودرج از سوی اداره منابع آب شهرستان تخریب شد که این ساختمان داخل طرح هادی بوده است و حتی اخطاریه یا اطلاع قبلی هم برای تخریب به دهیاری داده نشده است.

به گزارش روراستی، ساختمان دهیاری اودرج رفسنجان با حکم دادستانی و با دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه تخریب شد.
به گفته اسدی رئیس شورای روستای اودرج، برای ساختمان دهیاری اودرج با شرکت تعاونی زمین تهاتر کردیم. زمین داخل طرح هادی بود و به حریم رودخانه هم تجاوز نکردیم. متاسفانه بعد اینکه ساختمان احداث شد و حدود ۳۰۰ میلیون هزینه شد به یکباره لودر آبیاری آمد و باتوجه به اینکه حکم تخریب داشتند بدون اطلاع قبلی تخریب کردند.
دهیار اودرج ادامه داد: هرچه تلاش کردیم مهلت بگیریم با فرماندار تماس بگیریم مهلت ندادند.
اسدی بیان کرد: با اینکه پول بیت المال هزینه شده باید تماس می گرفتند به رئیس آبیاری هم که گفتیم، در جواب گفت دولت خلاف کرده شما از دست آبیاری شکایت کنید!
دهیار اودرج با اشاره به اینکه در مدت زمان ۳ ماه ساخت ساختمان دهیاری هیچ اخطاری ندادند و با اینکه دهیار به اداره آبیاری زیاد رفت و آمد داشت اما هیچ مطلبی در این مورد نگفته بودند، اضافه کرد: ۲ روز قبل از تخریب با دهیار تماس گرفتند گفتند اخطاریه دارید و دهیار مسافرت بوده و مقرر گردیده پس از مسافرت پیگیر اخطاریه شود، حتی قرار شده بود عکس اخطاریه را برای دهیار ارسال نمایند که انجام نشده و بدون اطلاع قبلی ساختمان را تخریب کردند و اعلام کردند ما مجبور بودیم چراغ خاموش ییاییم تخریب کنیم!
وی در باره موقعیت ساختمان گفت: جنوب ساختمان رودخانه، شمال آن چند خانه ساخته شده و شرق و غرب آن هم چندین سال قبل خانه ساختند اما ساختمانی که ما ساختیم تا حریم رودخانه فاصله دارد.
علی محمدی بهجت بخشدار مرکزی نیز به خبرنگار ما گفت: همه دستگاه ها مکلفند حریم و بستر رودخانه را رعایت کنند اما مشکل ما در منابع آب این است که دوستان منابع آب در همه روستاها باید طبق قانون طرح را تعیین و بستر و حریم رودخانه را مشخص و در زمان تصویب طرح هادی را مشخص و ابلاغ کنند.
وی ادامه داد: آبیاری هم مشکلات کمبود نیرو و هم کمبود منابع مالی دارد خیلی جاها طرح ها را تعیین نکرده اند که موردی استعلام می گیریم. اما آنچه در مورد ساختمان دهیاری اودرج دیدم مقداری شائبه ایجاد می کند چراکه خیلی با حریم فاصله دارد و شکل تخریب شکل درستی نبود، بهرحال بیت المال هزینه شده بود.
بخشدار مرکزی افزود: با دادستان محترم هم صحبت کردم حداقل باید فرصتی می دادند خیلی از تجهیزات مانند درب و پنجره ها را می شد سالم خارج کرد.
وی ادامه داد: ما خودمان قاطعانه مُصریم جلوی ساخت و ساز غیر قانونی گرفته شود اما خیلی جاها بهتر می شود عمل کرد انتظارمان این بود بخاطر بحث بیت المال صبر کنند، دهیاری که قصد استفاده شخصی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سه ماه که ساختمان در حال احداث بوده هیچ بازدیدی نشده فقط یک هفته به تخریب تلفنی به دهیار اطلاع دادند که ابلاغیه ای دارید بیایید تحویل بگیرید و دهیار هم نمیدانسته مربوط به ساختمان دهیاری است و گفته بعد از مسافرت تحویل می گیرم.
محمدی بهجت خاطرنشان کرد: تصرفاتی از طرف اشخاص حقیقی هست که برخوردی نشده، اما این ساختمان داخل طرح هادی بوده و از ساختمان های مجاور چند متر عقب‌تر است اما تخریب شده است. دهیار بدون تغییر کاربری و رعایت فاصله و ضوابط نیازی به استعلام ندیده و با اطمینان کامل اقدام به ساخت نموده است.
محمدی بهجت تاکید کرد: اداره آبیاری باید روستاهایی مانند داوران، دره در و آلاچیق که در معرض سیلاب هستند طرحش را کامل تهیه و به همه دستگاه ها ابلاغ کند که همه بدانند و این مساله باید اطلاع رسانی عمومی شود، چون موضوع محرمانه ای نیست. ضمن آنکه اگر طرح مشخص شود بازه زمانی مشخصی مبنای کار همه دستگاه ها می شود و اینگونه اتفاقات رخ نمی دهد.

خروج از نسخه موبایل