سایت تحلیلی خبری روراستی

تشریح آخرین وضعیت احداث بیمارستان چشم پزشکی در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به تایید صدور مجوز بیمارستان چشم‌پزشکی در رفسنجان گفت: هلال‌احمر باید مجوز این بیمارستان را پیگیری کند.

به گزارش روراستی، وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل پردیس دانشگاه اظهار کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی نظام سلامت حمایت نگاه‌مان به حمایت‌های شرکت مس است.

وی برخی موفقیت‌های این دانشگاه را در حوزه‌های مختلف برشمرد و افزود: برای اولین‌بار سومین سال متوالی‌ست که مرگ مادران صفر است که این مهم حاصل زحمات و پیگیری‌های بهداشت و درمان است، همچنین میزان مرگ‌ومیر نوزادان نیز کاهش پیدا کرده است.

محمدی‌شاهرخی ادامه داد: در خطرسنجی بیماران قلبی و عروقی از ۱۵ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیدیم و کیفیت و کمیت خدمات در بیمارستان‌های رفسنجان در کنار کاستی‌ها خوب است و شاخص‌ها برابر معدل و گاها بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: اگر کیفیت کار مراکز خصوصی بالاتر است به‌دلیل تعرفه دریافتی‌شان است چند برابر بخش دولتی‌ست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر مراجعه به بیمارستان‌ها داشتیم، افزود:

در بدهی نسبت به همه دانشگاه‌ها وضعیت بهتری داریم. وقتی دانشگاه را تحویل گرفتم ۹ ماه بدهی پرسنل بود. اضافه‌کار پرسنل را قبلا خزانه پرداخت می‌کرد که از اسفند ۱۴۰۰ اضافه‌کار از درآمد اختصاصی شد و عقب افتادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه در خصوص مجوز بیمارستان چشم‌پزشکی تصریح کرد: سال ۹۵ قراردادی منعقد شد که بخشی از بیمارستان مرادی تخریب و هلا‌ل‌احمر بیمارستان چشم‌پزشکی را در فرصت پنج‌ساله بسازد. یک بند از این قرارداد که تخریب بود را انجام داده بودند و بندهای بعدی هیچکدام هنوز هم اجرا نشده است و گفتند چون هلال‌احمر متولی هست باید بنام مرحوم شفیع‌پور مجوز صادر شود. حدود هشت‌ماه هست مجوز را تایید و در سامانه بارگذاری کردیم. وزارتخانه باید تاییدیه را انجام دهد با هلال‌احمر تماس گرفتیم که پیگیری کنند‌ در این خصوص دو نامه خودم نوشتم که آخرین نامه خرداد امسال بوده است که دستور تسریع خواستم، اما مجوز را هلال‌احمر باید بگیرد.

خروج از نسخه موبایل