سایت تحلیلی خبری روراستی

تجمع تراکتورداران رفسنجان بدلیل کاهش سهمیه سوخت

جمعی از تراکتورداران رفسنجانی نسبت به کاهش سهمیه سوخت طی دو روز اقدام به تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش روراستی، جمعی از تراکتورداران رفسنجان طی ۲ روز مقابل دفتر نماینده، دفتر امام جمعه و جهاد کشاورزی نسبت به کم کردن سهمیه سوخت تجمع اعتراضی کردند.

این کشاورزان اذعان دارند که سهمیه سوخت بر اساس سطح زیر کشت تعلق می گیرد که موجب می شود کاهش چشمگیری داشته و بعضا سهمیه ای به آنها تعلق نمی گیرد.

حیدری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در این خصوص به خبرنگار ما توضیح داد: با توجه به موضوع قاچاق کالا و ارز حتما بایستی از سه ماهه سوم سال بر اساس سطح زیر کشت توزیع سوخت صورت گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون به هر تراکتور سهمیه توزیع می شد الان ممکن است یک نفر دو هکتار و یک نفر ۳۰ هکتار داشته باشد و ما نیز اعلام کردیم که این مساله برای تراکتورداران مشکل ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: مهندس باقری رئیس سازمان‌های کشاورزی نیز این مساله را به وزارتخانه منتقل کرده ولی تا کنون قانع نشدند که این موضوع را منتفی کنند. فرماندار نیز به استانداری نامه زدند که زیرساخت ها آماده نیست که بر اساس سطح زیر کشت توزیع صورت گیرد که تاکنون اقدامی نشده است.

حیدری عنوان کرد: در برخی مناطق کشور از سه ماه گذشته بر اساس سطح زیر کشت سوخت دریافت کردند.

وی ادامه داد: بر اساس کارکرد تراکتور و میزان سوختی که در هر ساعت تراکتور مصرف می کند رقمی بدست می آید و سطح زیر کشت هم بایستی بررسی کنند که نظام مهندسی جهاد کشاورزی این کار را بر عهده دارد.

خروج از نسخه موبایل