سایت تحلیلی خبری روراستی

انتقاد تند امام‌جمعه رفسنجان از مسوولان: برق را بد مدیریت کردید/ به کشاورزی، محصولات و اعصاب مردم صدمه زدید

امام جمعه رفسنجان گفت: مسوولان بدانند بد مدیریت کردند؛ به مردم جنوب و شمال استان آسیب رساندند. محصول مردم را خراب کردند بدانند به چاه‌های آب کشاورزی آسیب رساندند به موتورپمپ‌ها و به منازل مردم صدمه زدند و به اعصاب مردم آسیب زدند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ایران در جنگی نابرابر و طولانی قرار گرفت اما حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن نیفتاد که با دستان توانای رزمندگان خاک و ناموس کشورمان حفظ شد و منت هیچ قدرت و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نیست.

وی بیان کرد: ملت ایران با استعانت از خداوند و خودباوری روی پای خود ایستاد و از کشور دفاع کرد و از هیچ مستشار نظامی خارجی کمک نگرفتیم.

عسکری تصریح کرد: امروز در صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم که از برکات و دستاوردهای جنگ بود و ازجمله کشورهای صادرکننده تجهیز نظامی هستیم‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در جنگ فرماندهانی تربیت کردیم که امروز در منطقه مقاومت به کمک جبهه اسلامی می‌روند.

عسکری به اقدام دشمن در حادثه پیجرها پرداخت و افزود: این اتفاقات موجب می‌شود که بیشتر به فکر صنایع الکترونیکی حساس باشیم.

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی بخواهند روی پای خود بایستند باید دنبال بومی‌سازی صنایع خود باشند حتی در مواد غذایی.

وی تاکید کرد: باند تبهکار اسرائیل باید بداند توسعه جنگ با لبنان و دیگر مناطق هرگز مشکلات او را کم نخواهد کرد.

عسکری بیان داشت: خود مسوولان رژیم و رسانه‌هایشان اعتراف می‌کنند که نزدیک یک سال به هیچ یک از اهدافشان نرسیده‌اند و دلیل نابودکردن مدارس، بیمارستان‌ها و کشتار زن‌ها و کودکان برای پوششی بر شکست‌هایشان است.

وی اضافه کرد: سران باند تبهکار اسرائیل از سرنوشت صدام متجاوز عبرت بگیرند و بدانند آن طناب داری که به گردن صدام انداخته شد به‌زودی به گردن آنان انداخته خواهد شد.

امام جمعه رفسنجان به وضعیت قطعی برق در استان کرمان و در شهرستان رفسنجان پرداخت و گفت: اتفاقاتی که در این چند ماه افتاد را با مسوولان استانی مطرح کردم آقایان قول دادند ظرف دو روز آینده این مشکل حل شود که امیدواریم عملی شود.

وی تاکید کرد مسوولان بدانند بد مدیریت کردند؛ به مردم جنوب و شمال استان آسیب رساندند. محصول مردم را خراب کردند بدانند به چاه‌های آب کشاورزی آسیب رساندند به موتورپمپ‌ها و به منازل مردم صدمه زدند و به اعصاب مردم آسیب زدند. الان به این فکر باشند که سال آینده این سناریو تکرار نشود چون می‌دانند ناترازی برق هست اقدام کنند.

وی متذکر شد: یک کارشناس غیر خبره می‌گمارند که فلان جا برق قطع شود اما نمی‌دانند چه بلایی سر مردم می‌آید بنابراین باید مدیریت را به استان واگذار کنند که تصمیم بگیرند کدام مناطق قطع شود که کمتر خسارت می‌بیند.

وی توضیح داد: در چند ماهی که جنوب کشاورزی تعطیل است در شمال کشاورزی و آبیاری در اوج خودش است.

عسکری افزود: مسوولان امر انشعاب‌های غیرمجاز را ساماندهی کنند و برای تامین برق اقدام کنند و بویژه از انرژی خورشیدی استفاده شود

وی یادآور شد: شهید آیت‌الله رئیسی سال گذشته به رفسنجان آمدند و مساله خاموشی چاه‌ها را مطرح کردم که ایشان وعده دادند که خاموش‌ها را کم کنند که مسوولان استان به این حرف هم عمل نکردند.

خروج از نسخه موبایل