سایت تحلیلی خبری روراستی

چالش مناسب سازی محیط برای سالمندان و معلولان در رفسنجان

رییس بهزیستی رفسنجان گفت: در خیابان فردوس(انقلاب) باید پارامترهای مناسب سازی را اعمال میکردند. یک مهندسی که شهرسازی خوانده باید بداند که یک خیابان که مرکز تجاری دارد باید زن باردار، ویلچرسوار، کودک، نابینا و ناشنوا بتوانند راحت تردد کنند اما بین خیابان و پیاده رو حفاظ می‌گذارند که پاشنه کفش گیر می افتد عصای معلول به درستی نمی تواند روی زمین قرار گیرد.

به گزارش روراستی، محمود  حیدری روز سه شنبه در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت روز سالمندان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص فضاسازی شهر برای سالمندان و همچنین معلولان بیان کرد: دبیری شورای مناسب سازی شهرداری است در رفسنجان نسبت به بعضی شهرها در ساخت و سازها تا حدودی تعاملات با بهزیستی انجام می شود.

وی ادامه داد: در خیابان فردوس که بازسازی شده باید پارامترهای مناسب سازی را اعمال میکردند. یک مهندسی که شهرسازی خوانده باید بداند که یک خیابان که مرکز تجاری دارد باید زن باردار، ویلچرسوار، کودک، نابینا و ناشنوا بتوانند راحت تردد کنند اما بین خیابان و پیاده رو حفاظ می‌گذارند که پاشنه کفش گیر می افتد عصای معلول به درستی نمی تواند روی زمین قرار گیرد که بایستی این موارد رعایت شود ما خیلی تقاضا کردیم هر سه ماه جلسه مناسب سازی برگزار کردیم به نظام مهندسی اعلام کردیم کسانی که پایان کار میگیرند نظر کارشناسی بهزیستی را بگیرند.

وی همچنین وجود برخی رمپ‌ها را در سطح شهر غیراستاندارد دانست.

حیدری در ادامه خودکشی را یکی از مباحث مهم در حوزه آسیب های اجتماعی برشمرد و آمار آن را در رفسنجان بالا اعلام کرد و گفت: در این زمینه دستگاه ها باید مانند یک زنجیره کار کنند تا در کاهش و به صفر رساندن آن موفق باشیم اما بهزیستی به عنوان یک دستگاه مهم در حوزه آسیب های اجتماعی حتی آمار خودکشی شهرستان را ندارد.

خروج از نسخه موبایل