سایت تحلیلی خبری روراستی

بازرس کل کرمان: جای تعجب است رسانه ها از مس مطالبه گری نمی کنند

بازرس کل استان کرمان گفت: در اساسنامه سازمان ملی مس و براساس مصوبه مجلس، تاسیس دفتر مرکزی آن در استان کرمان تصریح شده اما این موضوع محقق نشده است و جای تعجب است که چرا رسانه ها در این زمینه مطالبه گری نکرده اند.

به گزارش روراستی، دادخدا سالاری در نشست هم اندیشی با اصحا رسانه به مناسبت ۱۹ مهرماه، سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور افزود استان کرمان بدون آنکه بخواهد وارد عرصه ای شده است که کمترین مطالبه گری را دارد و به نظر می رسد؛ و در این مسیر به نظر می رسد که رسانه ها نیز از نقش راهبری خود فاصله گرفته اند و از این رو انتظار می رود فرهنگ مطالبه گری در استان کرمان توسعه یابد.

وی از اصحاب رسانه ها و جراید به عنوان همکاران سازمان بازرسی یاد کرد و گفت: یکی از خصلت های مهم جراید، مطالبه گری است، اما متاسفانه فرهنگ مطالبه گری در استان کرمان ضعیف است.

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: معتقدم رسانه ها باید به جایگاه اصلی خود برگردند زیرا وجه غالب رسانه ها، دغدغه جامعه است که دغدغه ای مقدس به شمار می رود و رسانه ها در این زمینه باید پویاتر و دغدغه مندتر به ایفای نقش خود بپردازند.

سالاری افزود: به عنوان مثال در اساسنامه سازمان ملی مس و براساس مصوبه مجلس، تاسیس دفتر مرکزی آن در استان کرمان تصریح شده اما این موضوع محقق نشده است و جای تعجب است که چرا رسانه ها در این زمینه مطالبه گری نکرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه استان کرمان از نظر منابع، غنی ترین استان و البته فقیرترین استان است و در این زمینه این سوال مطرح می شود که چرا باید رتبه کسب وکار در این استان در یک بازه زمانی به رتبه ۳۱ کشور برسد.

وی تاکید کرد: استانی که حاج قاسم را در دل خود پرورش داده است، می تواند افرادی را تربیت کند که در سایر حوزه ها از جمله در حوزه اقتصاد نقش تعیین کننده داشته باشند و در این رابطه باید حرکتی را آغاز کنیم، که بر اقتصاد کشور تاثیر بگذاریم.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که معادن این استان باید برای استان فرصت باشند اما به تهدید تبدیل شده اند، عنوان کرد: متاسفانه فعالیت های گسترده معدنی در استان کرمان منجر به ایراد ضربه به زیرساخت های این استان شده است.

سالاری اظهارداشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرزهای ترس و مصلحت را شکسته بود و ما نیز باید بر مبنای آموزه های مکتب سردار سلیمانی، به این باور برسیم که “حتما می توانیم تاثیر بگذاریم” و در این زمینه باید به عنوان نیروهای میدانی به عرصه های تخصصی خود ورود کنیم.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که باید از مسائل کلان شروع کنیم تا مسیر توسعه استان رونق یابد، گفت: در مسیر مطالبه گری نیز لازم است که براساس علوم روز حرکت نماییم تا مطالبه گری منجر به سیاه نمایی نشود، زیرا مطالبه گری از سازمان ها باید به نوعی باشد که محرک بوده و پشتیبان کننده باشد تا در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر و اجرای دقیق قوانین در تمامی حوزه ها شود.

بازرس کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید از امروز طرح و حرکتی نو ایجاد کنیم، اظهارداشت: سازمان بازرسی استان کرمان نیز از حرکت های مطالبه گرایانه رسانه ها حمایت می کند.

سالاری ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل سابق بازرسی استان کرمان تاکید کرد:سازمان بازرسی کشور ، موضوع برخورد با هرگونه تضییع اموال دولتی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی گفت: در سازمان بازرسی براساس قانون اساسی و قوانین موضوعه خود به موضوعات مختلف به نحوی ورود می کنیم که در نهایت منافع استان و کشور تامین و حقوق مردم استیفاء گردد.

خروج از نسخه موبایل