سایت تحلیلی خبری روراستی

سرمایه گذاران در رفسنجان را حمایت می کنیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: ما باید به سرمایه‌گذاران صنایع پایین دستی کمک کنیم و آنان را تقویت کنیم و با این روش بهتر می‌توانیم موفق باشیم.

به گزارش روراستی، اصغر صالحی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با موضوع بررسی مشکلات ایمنی کارگران و منابع انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: وظیفه ما هست که در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی پیگیری کنیم تا به نحو احسن انجام شوند.

وی بیان کرد: در یک هفته گذشته در خصوص انتقال حساب‌های بانکی پیگیری‌هایی انجام شد و مقرر شد از روز گذشته هیچ سندی از محل تهران پرداخت نشود و همه پرداخت‌ها از رفسنجان انجام شود.

صالحی افزود: در خصوص حذف معاونت توسعه پیگیری کردیم که در هر سه مجتمع مس استان ایجاد شود و این معاونت فعال شود.

وی به موضوع تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان پرداخت و بیان داشت: با تزریق منابع مقرر شده است به‌سرعت پیمانکار کارش را شروع کند و بزودی این تصفیه‌خانه احداث خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در خصوص فاضلاب شهری قول داده شده تا سه‌چهار ماه آینده شروع کار انجام و پیمانکار انتخاب شده است.

صالحی گفت: کمپ ماده ۱۶ هم ظرف یکی دو هفته آینده تحویل شهرستان داده خواهد شد.

وی در خصوص توسعه صنایع پایین‌دستی توضیح داد: ما باید به سرمایه‌گذاران کمک کنیم و آنان را تقویت کنیم و با این روش بهتر می‌توانیم موفق باشیم.

صالحی ابراز کرد: معدن شماره ۲ سریدون و تغلیظ راه‌اندازی شود به مانند یک معدن سرچشمه دیگر می‌شود.

صالحی همچنین یادآور شد: تصمیم داریم عارضه‌یابی کلی از خط انجام دهیم و تیم ایمنی از خارج از مجتمع بیاید و ممیزی شود تمام عارضه‌ها پیدا و بر اساس اولویت‌بندی مشکلات را برطرف کنیم.

وی فرهنگسازی در خصوص ایمنی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد:

کارخانه قدیمی است باید بازسازی انجام دهیم.

در دو سه سال گذشته کوتاهی‌هایی انجام شده که مدیرعامل در بحث ایمنی اختیار تام به ما داده است که اقدامات لازم را برای افزای ایمنی به‌کار ببریم.

وی عنوان کرد: حدود ۴۷ لیفتراک کم داشتیم که ۱۰ دستگاه خریداری شده و در هفته آینده وارد کارخانه می‌شود.

صالحی به بحث نیروی انسانی پرداخت و گفت: نیروهای ایمنی در مجتمع‌ها دو برابر شدند که نیروهای آموزش دیده هستند.

در بحث کیفیت آموزش هم در برنامه داریم که از نیروهای متخصص برای آموزش استفاده می‌کنیم‌.

صالحی اظهار داشت: ناوگان بحث مهمی است که مقرر شد با تامین منابع تمام ناوگان فرسوده خودروهای سبک تعویض و در باره خودروهای مینی‌بوس و اتوبوس با توجه به کمبودی که در کشور داریم کمیته‌ای تشکیل شود که راهکاری برای حل آن پیدا شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد قراردادها با توجه به تخصص افراد بسته شود و جابه‌جایی بین قرارداد و شغل انجام خواهد شد.

صالحی در ادامه از برگزاری آزمون استخدامی مس هر ۶ ماه یک بار خبر داد و گفت: سیستم مانیتورینگ در معدن مشکلاتی دارد که اگر این مشکل حل شود معدن تقریبا ایمن خواهد شد.

وی بر تهیه ملزومات مجتمع مس از شهرستان تاکید کرد و به دغدغه شهرستان مبنی بر انتقال مرکز نوآوری به تهران پایان داد و متذکر شد: چارت سازمانی آن زیرمجموعه مجتمع است و این موضوع حل شده و به تهران منتقل نخواهد شد.

صالحی فرهنگسرا را ذکر و تصریح کرد: مکان خوبی در نظر گرفته خواهد شد و فرهنگسرایی در خور شان مردم رفسنجان ایجاد می‌شود.

خروج از نسخه موبایل