سایت تحلیلی خبری روراستی

جزای حبس در انتظار کوره داران غیرمجاز در رفسنجان/۶۰ کوره تخریب شد

معاون دادستان شهرستان رفسنجان از تخریب تعدادی کوره‌های زغالسوزی غیرمجاز در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، آلوده‌کردن محیط‌زیست جرم محسوب می‌شود و با تشخیص این امر توسط نهادهای منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط‌زیست، علاوه بر تشکیل پرونده قضایی برای صاحبان کوره‌های زغالسوزی غیرمجاز، زندانی شدن هم در مجازات آن‌ها دیده شده است.

به گزارش روراستی، محمد قریب معاون دادستان رفسنمان پیش از ظهر امروز در حاشیه برخورد قانونی با کوره‌داران غیرمجاز اظهار کرد: به صاحبان این کوره‌ها چندین مرتبه اخطاریه‌های شفاهی و کتبی صادر شده اما آنها نسبت به اخطارها و تذکرات بی‌تفاوت بوده و همچنان به محیط‌زیست و سلامتی مردم آسیب می‌رساندند.

 

وی افزود: مرحله دوم تخریب کوره‌ها اجرا می‌شود و این کار تا پاکسازی کامل شهرستان از کوره‌های زغالسوزی غیرمجاز ادامه خواهد داشت.

 

قریب ادامه داد: آلوده‌کردن محیط‌زیست و تهدید جان و سلامتی افراد طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم است و علاوه بر تخریب کوره‌های زغالسوزی و تشکیل پرونده قضایی برای صاحبان آن، توسط قانونگذار، زندان هم در مجازات این دسته از افراد دیده شده و امیدواریم مردم به این مهم توجه داشته باشند.

شایان ذکر است: در یک ماه اخیر بیش از ۶۰ کوره زغالسوزی در روستاهای بخش مرکزی رفسنجان تخریب شد.

خروج از نسخه موبایل