سایت تحلیلی خبری روراستی

بازگشت بیمار ۷۳ ساله به زندگی با تلاش پزشکان رفسنجان

با تلاش کادر بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) بیمار ۷۳ ساله بار دیگر طعم شیرین زندگی را چشید.

به گزارش روراستی به نقل از روابط‌ عمومی بیمارستان حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع)؛ با تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان و همچنین حضور به موقع اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان انار، مرد ۷۳ ساله به آغوش گرم خانواده بازگشت.

دکتر محمد صفریان متخصص و فلوشیپ قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و همچنین پزشک معالج این بیمار در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بیمار مرد ۷۳ ساله بنام آقای حسین زینلی ساکن شهرستان انار بوده که عصر پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۶ در منزل دچار درد قفسه سینه و به دنبال آن ایست قلبی شده که با تماس با اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان انار و حضور به موقع آنان بلافاصله اقدامات اولیه احیای قلبی ریوی شروع می‌شود که خوشبختانه ضربان قلب بیمار برگشته ولی تنفس وی بر نمی‌گردد و بیمار دچار کاهش سطح هوشیاری گردیده است.

وی بیان کرد: احیای بیمار ادامه یافته و بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل می‌شود و به دلیل اینکه در نوار قلب بیمار شواهد سکته حاد قلبی مشهود بوده سریعاً جهت ادامه درمان به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) انتقال می‌یابد.

صفریان افزود در بیمارستان بیمار با همان حال وخیم و بیهوش به صورت اورژانسی به بخش آنژیوگرافی منتقل و تحت آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی (تعبیه استنت) قرار می‌گیرد.

این پزشک متخصص قلب و عروق تصریح کرد بیمار بعد از استنت‌گذاری جهت مراقبت‌های ویژه قلبی به بخش CCU انتقال یافت، که با تلاش کادر درمانی این بخش هوشیاری بیمار به‌تدریج افزایش یافته و بحمدالله از ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) جدا گردید. این بیمار پس از ۲ روز هوشیاری خود راکاملاً بدست آورده به نحوی که در بخش شروع به راه رفتن می‌کند و سرانجام پس از ۳ شب بستری صبح یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۲۹ با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص و به آغوش خانواده‌اش باز می‌گردد.

دکتر سید محمد ابراهیم پورحسینی رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) از کلیه کادر درمانی که در بهبودی حال این بیمار نقش داشتند اعم از اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان انار، دکتر محمدصفریان پزشک معالج، پرستاران آقایان میرزامحمدی، انباریان، سرکار خانم عبداللهی و کلیه کادر درمانی بخش‌های آنژیوگرافی و سی سی یو تشکر و قدردانی کرد.

 

خروج از نسخه موبایل