سایت تحلیلی خبری روراستی

مدارک کلیه داوطلبان مجلس شورای اسلامی استعلام شده و مورد تأیید است

فرماندار رفسنجان گفت: بر اساس اعلام استعلامات سامانه جامع انتخابات مدرک یکی ازکاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی  که گفته شده بود بر اساس گواهی دفاع پایان نامه ثبت نام کرده است و اینگونه نبود، تأیید صلاحیت شده است.

مهندس ملانوری در گفت و گو با خبرنگار روراستی در مورد مدرک تحصیلی یکی از کاندیداها که در سایت جهان نیوز اعلام شده بود مدرک تحصیلی وی حین ثبت نام همان گواهی دفاع پایانه نامه اش بوده و این امر غیر قانونی است، افزود: طبق قانون وظیفه داریم اصل و تصاویر کلیه اسناد و مدارکی که در قانون ذکر شده از داوطلبان دریافت کنیم و این مدارک در سامانه ثبت و تأیید می شود.

وی ادامه داد: در مورد یکی از کاندیداها که مطالبی مبنی بر غیر قانونی بودن و اینکه این شخص با گواهی دفاع پایان نامه ثبت نام شده است که اینگونه نیست، استعلامات از سامانه جامع انتخابات دریافت شده است و مدرک وی گواهی رسمی از حوزه علمیه قم است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مدرک این داوطلب دال بر گذراندان سطح سه حوزه است که معادل کارشناسی ارشد می باشد و پایان نامه هم دفاع کرده  و نمره دفاع هم در گواهینامه درج شده و با سربرگ اصلی امضا و مهر رسمی به ما اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس استعلام انجام شده هیچ شخصی بدون ارائه مدرک در سامانه ما ثبت نام نکرده است افزود: بعد از ثبت نام در زمان بررسی صلاحیت داوطلبان کلیه پرونده ها از طرف هیئت اجرایی و نظارت بررسی می شود.

ملانوری خاطر نشان کرد: هر مدرکی که خدشه دار باشد و مشکل داشته باشد فرد مورد نظر رد صلاحیت می شود و قبل از اعلام صلاحیت ها که ۱۴ دی ماه جاری است هر گونه اظهار نظر غیر منطقی و غیر قانونی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مطرح شدن این موضوع که همکاران ما در فرمانداری به خاطر طرفداری از شخص یا خانواده خاصی ثبت نام غیر قانونی انجام داده اند، توهین پیگرد قانونی خواهد داشت زیرا نهایت دقت در زمان ثبت نام انجام شده است.

ملانوری همچنین اظهار کرد: آخرین بخشنامه ابلاغی وزارت کشور می گوید« مدرک یا گواهی که مصدق گذراندن دوره کارشناسی ارشد یعنی سطح سه حوزه های علمیه یا گواهی کارشناسی ارشد دانشگاهها و مراکزی که گواهی آن ها دارای ارزش استخدامی است تصدیق کننده گذراندن این دوره تا روز ثبت نام است» و بر اساس قانون اصالت گواهی فرد مورد نظر تأیید شده است.

وی عنوان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان پس از پایان ثبت نام به مدت ده روز ادامه خواهد داشت و این امر با حضور اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت در حال انجام است.

فرماندار رفسنجان اضافه کرد: پاسخ استعلامات مراجع چهارگانه هم بعضی ها به دست ما رسیده و بعضی در حال وصول است و بر اساس این پاسخ و بررسی های محلی جواب نهایی اعلام می شود.

وی متذکر شد: روز ۱۴ دی ماه تأیید یا رد صلاحیت ها اعلام می شود.

خروج از نسخه موبایل