سایت تحلیلی خبری روراستی

نقش دانشگاه آزاد در رتبه بندی تولید علم / تحصیل ۱۰۰ دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد رفسنجان

به گزارش”روراستی“حمید میرزاده بعد از ظهر امروز در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد واحد رفسنجان با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشگاه آزاد مایه افتخار و سرافرازی کشور در سطح بین‌المللی است و یکی از مفاخر عملی ‌پژوهشی معاصر دانشگاه آزاد است.

عنوان کرد: بر اساس پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جهان ایران رتبه ۱۶ تولید علمی دنیا را دارد که نقش دانشگاه آزاد در آن برجسته است.

ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در استان کرمان داریم و دانشگاه آزاد برنامه منظم و مصوب کار خود را برای اثربخشی بیشتر در اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت خود قرار داده است.

میرزاده خاطرنشان کرد: با ۶۸ هزار نفر عضو هیأت علمی، این دانشگاه دارای بزرگترین ذخیره علمی است و گنجینه فنی با ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه را در تمام کشور دارد که یک مجموعه برای توسعه علمی،‌ پژوهشی، فناوری و تولید ثروت به‌ شمار می‌رود.

در ادامه صفریان افزود: این دانشگاه سال ۶۷ با یک رشته تأسیس شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۹ رشته در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشجو دارد و ۵۰ درصد رشته‌ها در دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان عنوان کرد: این دانشگاه ۲۷۱ نفر عضو هیأت‌ علمی دارد که ۶۰ مورد آنها تمام‌وقت هستند و از بهترین اساتید دانشگاه‌های تهران در بین آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: در بخش پژوهش و فناوری تعداد ۴۸۳ مقاله علمی در کنفرانس‌های مختلف شامل ۹۶ مقاله ملی و ۱۱۰ بین‌المللی، ۸۹ مقاله isi و ۵۵ مقاله isc و … از افتخارات این دانشگاه است.

صفریان بیان کرد: در زمینه ریزگردها با سازمان محیط‌زیست طرحی مورد تصویب قرار گرفت که پنج‌ ساله است و ابلاغ آن هفته آینده صورت می‌گیرد و این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان واگذار شده است.

وی در ادامه به ۳۱ هزار و ۱۶۰ مترمربع ساختمان‌سازی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: کتابخانه دانشگاه در ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مسجد دانشگاه با ۱۰۰ مترمربع زیربنا و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

صفریان به پروژه تولید کاغذ از سنگ آهک اشاره کرد و افزود: این کار در هیچ جای کشور هنوز انجام نشده، در این پروژه نیاز آبی صفر است و نیاز به قطع درختان نیز ندارد.

وی اظهار کرد: پروژه مذکور از طرح‌های زیست‌محیطی دانشگاه است که کارهای تحقیقاتی آن انجام و در ۳۶ کشور جهان این کار صورت گرفته است.

صفریان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد واحد رفسنجان مشغول به تحصیل هستند که بالاترین آمار در استان را داریم.

صفریان درخواست تأسیس گروه علوم‌پزشکی، رفع مشکلات اتباع و تأسیس مرکز الکترونیکی در خارج از کشور را مطرح کرد.

خروج از نسخه موبایل