نقش دانشگاه آزاد در رتبه بندی تولید علم / تحصیل ۱۰۰ دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد رفسنجان

  • شناسه خبر: 24584
نقش دانشگاه آزاد در رتبه بندی تولید علم / تحصیل ۱۰۰ دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد رفسنجان

ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایران رتبه ۱۶ تولید علمی دنیا را دارد که نقش دانشگاه آزاد در کسب این رتبه برجسته است.

به گزارش”روراستی“حمید میرزاده بعد از ظهر امروز در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد واحد رفسنجان با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشگاه آزاد مایه افتخار و سرافرازی کشور در سطح بین‌المللی است و یکی از مفاخر عملی ‌پژوهشی معاصر دانشگاه آزاد است.

عنوان کرد: بر اساس پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جهان ایران رتبه ۱۶ تولید علمی دنیا را دارد که نقش دانشگاه آزاد در آن برجسته است.

ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در استان کرمان داریم و دانشگاه آزاد برنامه منظم و مصوب کار خود را برای اثربخشی بیشتر در اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت خود قرار داده است.

میرزاده خاطرنشان کرد: با ۶۸ هزار نفر عضو هیأت علمی، این دانشگاه دارای بزرگترین ذخیره علمی است و گنجینه فنی با ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه را در تمام کشور دارد که یک مجموعه برای توسعه علمی،‌ پژوهشی، فناوری و تولید ثروت به‌ شمار می‌رود.

در ادامه صفریان افزود: این دانشگاه سال ۶۷ با یک رشته تأسیس شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۹ رشته در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشجو دارد و ۵۰ درصد رشته‌ها در دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

۳

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان عنوان کرد: این دانشگاه ۲۷۱ نفر عضو هیأت‌ علمی دارد که ۶۰ مورد آنها تمام‌وقت هستند و از بهترین اساتید دانشگاه‌های تهران در بین آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: در بخش پژوهش و فناوری تعداد ۴۸۳ مقاله علمی در کنفرانس‌های مختلف شامل ۹۶ مقاله ملی و ۱۱۰ بین‌المللی، ۸۹ مقاله isi و ۵۵ مقاله isc و … از افتخارات این دانشگاه است.

صفریان بیان کرد: در زمینه ریزگردها با سازمان محیط‌زیست طرحی مورد تصویب قرار گرفت که پنج‌ ساله است و ابلاغ آن هفته آینده صورت می‌گیرد و این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان واگذار شده است.

وی در ادامه به ۳۱ هزار و ۱۶۰ مترمربع ساختمان‌سازی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: کتابخانه دانشگاه در ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مسجد دانشگاه با ۱۰۰ مترمربع زیربنا و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

صفریان به پروژه تولید کاغذ از سنگ آهک اشاره کرد و افزود: این کار در هیچ جای کشور هنوز انجام نشده، در این پروژه نیاز آبی صفر است و نیاز به قطع درختان نیز ندارد.

وی اظهار کرد: پروژه مذکور از طرح‌های زیست‌محیطی دانشگاه است که کارهای تحقیقاتی آن انجام و در ۳۶ کشور جهان این کار صورت گرفته است.

صفریان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد واحد رفسنجان مشغول به تحصیل هستند که بالاترین آمار در استان را داریم.

صفریان درخواست تأسیس گروه علوم‌پزشکی، رفع مشکلات اتباع و تأسیس مرکز الکترونیکی در خارج از کشور را مطرح کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ایران، رتبه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :