سایت تحلیلی خبری روراستی

دولت به جای ریخت و پاش های اضافی آتش نشانی ها را تجهیز کند

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور ظهر  امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار کرد: حضرت زینب (س) می‌تواند برای همگان در جامعه الگو باشد که نقش‌آفرینی مفیدی داشته باشند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: زندگی حضرت زینب (س) سرشار از تقوا، منش پاک‌دامنی بود و از آغازین روزهای زندگی‌اش حق‌طلب و عدالت‌خواه بود.

رمضانی‌پور تصریح کرد: ایشان در حیاتش مانند حضرت فاطمه (س) در شیوایی بیان مانند امام علی (ع) در حلم و بردباری مانند امام حسن مجتبی (ع) و در شجاعت مانند امام حسین (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی‌گری حضرت زینب (س) و میدان‌داری و حافظ  ولایت بودن ایشان ستودنی است و امیدواریم در زندگی مردم جامعه اسلامی ایرانی این خصلت‌ها جاری و ساری باشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: روز میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار و بهورز نامیده شده لذا عمده کار درمان بر عهده پرستاران و بهورزان است و پرستاران در باب مراقبت از بیماران اهمیت خاصی می‌دهند.

وی افزود: با وجود پزشکان متعهد و دانشگاه علوم پزشکی مقتدر در رفسنجان طرفدار این هستیم که همه امور درمان در شهرستان انجام شود تا برخی بیماران برای درمان به شهرستان‌های یزد و کرمان مراجعه نکنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: نگرش و سبک زندگی پیامبر اکرم این‌گونه بود که همواره دعا می‌کرد با فقرا نشست و برخاست داشته باشد و زندگی تجملاتی را نمی‌پسندید لذا باید این نگرش درس عبرتی برای ویژه‌خواران و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز تکلیف حقوق‌بگیران نجومی در جامعه مشخص نشده، تصریح کرد: افرادی که حقوق‌های بالا را دریافت می‌کنند نمی‌فهمند که فقر چیست.

رمضانی‌پور یاد و نام شهدای حادثه پلاسکو را گرامی داشت و افزود: این حادثه پیام‌هایی داشت از جمله اینکه پیام رهبری به این حادثه راهگشا بود و از حاشیه‌سازی و تخریب برخی ارگان‌ها جلوگیری کرد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: دیگر پیام این حادثه این بود که نشان‌دهنده مسؤولیت خطیر آتش‌نشانان بود که در مواقع خطر برای نجات جان دیگران از جان خود می‌گذرند.

وی افزود: دولت نیز برای تجهیز کردن ارگان‌های آتش‌نشانی می‌تواند از اسراف‌ها و ریخت و پاش‌ها در جامعه اندکی بکاهد و در این امر هزینه کند تا برای نجات جان انسان‌ها، آتش‌نشان‌ها با سرعت وارد عمل شوند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در دهه مبارک فجر شایسته است در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود غرفه‌ای به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو اختصاص یابد تا دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان با این درس از خودگذشتگی و عظمت کار آتش‌نشان‌ها آشنا شوند.

رمضانی‌پور گفت: ۱۷ بهمن ماه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۶۶ است و امام راحل فرمودند، توجه کنید که مصلحت نظام از امور مهم است که گاهی غفلت در آن موجب شکست اسلام خواهد بود و این نگرش امام راحل نگرش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

وی ادامه داد: یکی از دشمنان انقلاب و اسلام، امریکا است که با انجام آزمایش‌های موشکی ایران مخالف است لذا کسی نمی‌تواند ایران را از این کار منع کند چراکه ما توان موشکی خود را مورد آزمایش قرار می‌دهیم و این افتخار و اقتدار را فرزندان مرز و بوم کشورمان انجام دادند.

رمضانی‌پور بر نمایش فیلم عمار در مساجد، تکایا و محافل عمومی تأکید کرد و گفت: جشنواره فیلم عمار در دهه فجر برگزار می‌شود و برپایی این جشنواره نیز مورد تأکید رهبر انقلاب نیز است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما تمام برنامه‌های ابرقدرت‌ها را در سال ۵۷ به هم ریخت و انقلاب پدیده شگفت‌انگیزی بود که اداره کشور را از استبداد و دیکتاتوری داخل و شاهنشاهی و از استبداد خارجی و غربی خارج کرد و به دست مردم داد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مردم صاحب نظام و انقلاب هستند و در دوران دفاع مقدس از زن و مرد در برابر دشمن پلید ایستادند.

وی گفت: مردم با استقامت بودند و نقش مردان و زنان مؤمن و انقلابی و مجاهد کلیدی بود و برای حفظ انقلاب تلاش کردند.

خروج از نسخه موبایل