دولت به جای ریخت و پاش های اضافی آتش نشانی ها را تجهیز کند

  • شناسه خبر: 30771
دولت به جای ریخت و پاش های اضافی آتش نشانی ها را تجهیز کند

دولت برای تجهیز کردن ارگان‌های آتش‌نشانی می‌تواند از اسراف‌ها و ریخت و پاش‌ها در جامعه اندکی بکاهد و در این امر هزینه کند تا برای نجات جان انسان‌ها، آتش‌نشان‌ها با سرعت وارد عمل شوند.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور ظهر  امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار کرد: حضرت زینب (س) می‌تواند برای همگان در جامعه الگو باشد که نقش‌آفرینی مفیدی داشته باشند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: زندگی حضرت زینب (س) سرشار از تقوا، منش پاک‌دامنی بود و از آغازین روزهای زندگی‌اش حق‌طلب و عدالت‌خواه بود.

رمضانی‌پور تصریح کرد: ایشان در حیاتش مانند حضرت فاطمه (س) در شیوایی بیان مانند امام علی (ع) در حلم و بردباری مانند امام حسن مجتبی (ع) و در شجاعت مانند امام حسین (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی‌گری حضرت زینب (س) و میدان‌داری و حافظ  ولایت بودن ایشان ستودنی است و امیدواریم در زندگی مردم جامعه اسلامی ایرانی این خصلت‌ها جاری و ساری باشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: روز میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار و بهورز نامیده شده لذا عمده کار درمان بر عهده پرستاران و بهورزان است و پرستاران در باب مراقبت از بیماران اهمیت خاصی می‌دهند.

وی افزود: با وجود پزشکان متعهد و دانشگاه علوم پزشکی مقتدر در رفسنجان طرفدار این هستیم که همه امور درمان در شهرستان انجام شود تا برخی بیماران برای درمان به شهرستان‌های یزد و کرمان مراجعه نکنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: نگرش و سبک زندگی پیامبر اکرم این‌گونه بود که همواره دعا می‌کرد با فقرا نشست و برخاست داشته باشد و زندگی تجملاتی را نمی‌پسندید لذا باید این نگرش درس عبرتی برای ویژه‌خواران و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز تکلیف حقوق‌بگیران نجومی در جامعه مشخص نشده، تصریح کرد: افرادی که حقوق‌های بالا را دریافت می‌کنند نمی‌فهمند که فقر چیست.

رمضانی‌پور یاد و نام شهدای حادثه پلاسکو را گرامی داشت و افزود: این حادثه پیام‌هایی داشت از جمله اینکه پیام رهبری به این حادثه راهگشا بود و از حاشیه‌سازی و تخریب برخی ارگان‌ها جلوگیری کرد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: دیگر پیام این حادثه این بود که نشان‌دهنده مسؤولیت خطیر آتش‌نشانان بود که در مواقع خطر برای نجات جان دیگران از جان خود می‌گذرند.

وی افزود: دولت نیز برای تجهیز کردن ارگان‌های آتش‌نشانی می‌تواند از اسراف‌ها و ریخت و پاش‌ها در جامعه اندکی بکاهد و در این امر هزینه کند تا برای نجات جان انسان‌ها، آتش‌نشان‌ها با سرعت وارد عمل شوند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در دهه مبارک فجر شایسته است در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود غرفه‌ای به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو اختصاص یابد تا دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان با این درس از خودگذشتگی و عظمت کار آتش‌نشان‌ها آشنا شوند.

رمضانی‌پور گفت: ۱۷ بهمن ماه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۶۶ است و امام راحل فرمودند، توجه کنید که مصلحت نظام از امور مهم است که گاهی غفلت در آن موجب شکست اسلام خواهد بود و این نگرش امام راحل نگرش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

وی ادامه داد: یکی از دشمنان انقلاب و اسلام، امریکا است که با انجام آزمایش‌های موشکی ایران مخالف است لذا کسی نمی‌تواند ایران را از این کار منع کند چراکه ما توان موشکی خود را مورد آزمایش قرار می‌دهیم و این افتخار و اقتدار را فرزندان مرز و بوم کشورمان انجام دادند.

رمضانی‌پور بر نمایش فیلم عمار در مساجد، تکایا و محافل عمومی تأکید کرد و گفت: جشنواره فیلم عمار در دهه فجر برگزار می‌شود و برپایی این جشنواره نیز مورد تأکید رهبر انقلاب نیز است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما تمام برنامه‌های ابرقدرت‌ها را در سال ۵۷ به هم ریخت و انقلاب پدیده شگفت‌انگیزی بود که اداره کشور را از استبداد و دیکتاتوری داخل و شاهنشاهی و از استبداد خارجی و غربی خارج کرد و به دست مردم داد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مردم صاحب نظام و انقلاب هستند و در دوران دفاع مقدس از زن و مرد در برابر دشمن پلید ایستادند.

وی گفت: مردم با استقامت بودند و نقش مردان و زنان مؤمن و انقلابی و مجاهد کلیدی بود و برای حفظ انقلاب تلاش کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نجومی، فقر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    دیکتاتور شهر

    لبیک یا خامنه ای

    خدا بیامرزدش.

    همشري

    هیج جی نمیخاد بگی برو اعمالت رو درست کن برادر

    شهروند رفسنجان

    این خواسته اکثر مردم هست که درباره مشکلات و نارسایی ها و در مقابلش حقوقهای نجومی بیشتر صحبت بشه.

    ولايت مدار

    درسته برادر ایشالا دولت بعدی همه این مسائل حل میشه

    همشري

    همین حرفا رو میزنید یه قطره بارون نمیاد

    شهروند رفسنجان

    شما که از عالم غیب خبر دارید بگید چی بگیم که بارون بیاد ....بارون که بودجه دولتی نیست که با انتقاد از دولت راستگویان قطع بشه دوست عزیز ....زمان امام جمعه قبلی که بارون نمی اومد تقصیر کی بود؟؟؟؟ البته بعید میدونم نظرات من تایید بشود.

    عبدالهي

    درود بر شیخ شجاع

    رهرو شهدا

    احسنت که تمام حرفات حقه

    شهروند

    امام جمعه محترم یک بار نشده در نماز جمعه از خوبی و کارهای مثبت دولت حرف بزنه گناه مردم رای ندادن به کاندید خاص شماست اقای رمضانی .

    کارگر

    شما انصافا چقدر میاای نماز جمعه که اینجور قاطع صحبت می کنید ....در ضمن صداتون از جای گرم میاد بروید داخل مردم ببینید چه مشکلاتی دارند نام ببرم شرکتهای در رفسنجان که کارگران آنها چقدر حقوق و مزایایی معوق دارند؟؟؟؟ اونای که بیکارند بماند.... اونایی که مشکلات دیگر دارند بمانند ....کشاورزان خرد پسته بمانند ....نه مثل اینکه برای شما خیلی وضع خوب شده....

    شهروند رفسنجان

    یکی هم پیدا شده داره حرف از مشکلات مردم میزنه شما میگی از کارهای مثبت بگو نترسید هستند بقیه مسئولین تا از کارهای مثبت بگویند...بعدشم مگه حرف بدی زده که شما اینقدر آتیش گرفتی گفته بجای ریخت و پاش و حقوقهای نجومی اگه توی خزانه پولی هست خرج آتش نشانیها کنید دروغ گفته؟؟؟؟؟