سایت تحلیلی خبری روراستی

اولین مجوز قرقهای اختصاص کشور به منصورآباد رفسنجان اختصاص یافت/عکس

 آیین رونمایی از اولین مجوز قرق اختصاصی کشور برای منطقه منصورآباد رفسنجان برگزار شد.

به گزارش”روراستی” با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، فرماندار و جمعی از مسؤولان محلی نخستین مجوز قرق‌های اختصاصی کشور برای منطقه منصورآباد رفسنجان رونمایی شد.

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان در این مراسم گفت: ۹ سال سخت و طاقت‌فرسا گذشت تا امروز نهالی نوپا در عرصه محیط بنشانیم و افتخار می‌کنیم که نخستین قرق اختصاصی کشور در منصورآباد رفسنجان مجوز اخذ کرد.

فرزاد مهدوی تصریح کرد: قرق‌های اختصاصی به معنی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش یک زیستگاه و بهره‌برداری خردمندانه از یک زیستگاه است.

وی افزود: استان کرمان با دارا بودن زیستگاه‌های ارزشمند استعدادهای بالقوه‌ای دارد که در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن به جذب توریست کمک می‌کند و شکارچیان خارجی زیادی را به خود جذب کرده و ارزآوری زیادی برای منطقه دارد.

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان خاطرنشان کرد: گونه غالب قوچ و میش کرمان برای شکارچیان و توریست‌ها جذابیت زیادی دارد و معرفی قوچ کرمان در نمایشگاه بین‌المللی که ماه گذشته در اسپانیا و آلمان برگزار شد اثر زیادی در جذب شکارچی توریست بر جای گذاشت و موفق شدیم هر رأس قوچ کرمان را به مبلغ ۱۵ هزار دلار به فروش برسانیم.

خروج از نسخه موبایل