سایت تحلیلی خبری روراستی

گرایش به فرهنگ غرب موجب متلاشی‌شدن خانواده‌ها می‌شود

مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: فرهنگ غنی و بومی اسلامی در تربیت فرزندان مؤثر است و فرهنگ غرب هیچ ارتباطی با ما ندارد و گرایش به این فرهنگ موجب متلاشی‌شدن خانواده می شود.

به گزارش “روراستی”  پروین نخعی امروز در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی در محل سالن ذکریای این شهر در مقایسه زایمان طبیعی و سزارین اظهار داشت: زایمان طبیعی بر سزارین ارجحیت دارد و کسانی که زایمان طبیعی را زیر سؤال می‌برند به کسانی که در ترویج آن تلاش کردند، خیانت می‌کنند.

مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان داشت: در زایمان طبیعی فرزند سالم‌تری دنیا می‌آید اما مادران چه با زایمان طبیعی و چه سزارین فرزند خود را از شیر مادر محروم نکنند چون شیر مادر ، مهر مادر و زایمان طبیعی سه مهر خداوند است که جایگزین ندارد.

وی با بیان اینکه در دوران بارداری مادر هرگونه رفتاری داشته باشد و هر صدایی بشنود و  هر نوع تغذیه‌ای داشته باشد در تربیت فرزندش اثرگذار است، افزود: تمام این موارد روی شخصیت، سرنوشت و درک و شعور فرزند تأثیر دارد.

این پزشک خانواده، فرهنگ غنی و بومی اسلامی را در تربیت فرزندان مؤثر دانست و بیان کرد: فرهنگ غرب هیچ ارتباطی با ما ندارد چراکه چسبیدن به این فرهنگ موجب متلاشی‌شدن خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: برای برخی فیلم‌هایی که از شبکه‌های ماهواره نمایش داده می‌شود ساعت‌ها فکر و زمان برده شده و تنها هدفشان فروپاشی خانواده‌های مسلمان ایرانی است که این امر موجب شده آمار طلاق در کشور افزایش یابد.

نخعی بر استفاده صحیح فرزندان از اینترنت تأکید کرد و متذکر شد: نباید فرزندان خود را در یک اتاق دربسته با امکانات تنها گذاشت بلکه مرتب باید کنترل شوند تا با استفاده ناصحیح از فضای مجازی به بیراهه کشیده نشوند.

خروج از نسخه موبایل