سایت تحلیلی خبری روراستی

پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند/اگر کشاورزان علمی کار کنند بر مسائل پیش روی فائق می آیند

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه پسته رفسنجان همچنان سرپا خواهد ماند، گفت: کشاورزان ما علمی کار می کنند و بر مسائل پیش روی فائق می آیند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار روراستی با بیان اینکه بسیاری از مباحث که از سوی برخی افراد مطرح می شود کارشناسی شده نیست، افزود: بعضی پیام ها که در رسانه ها مطرح می شود موجب ناامیدی مردم و کشاورزان می شود در حالیکه همواره باید امید را در مردم زنده کنیم.

وی بیان داشت: امسال با وجود این خسارت پوکی اما باز هم از سال ۹۳ تولید محصول بیشتر شد و تقریبا به اندازه سال ۸۶ تولیدمان رسید.

حسین رضایی با اشاره به اینکه مردم در حال بروز شدن هستند و به مسائل علمی روی آوردند، تصریح کرد:  اگر به همین شیوه برنامه علمی را در کار خود بگذارند و ترویج مسائل علمی در کشاورزی صورت گیرد، تولیدمان را در شهرستان سرپا نگه می داریم.

وی با یادآوری اینکه نوسان تولید زیاد است بطوری که یک سال تولید بالا و یکسال پایین است، ادامه داد: اما اینکه گفته شده تا ۱۰ سال آینده هیچ پسته ای نداریم و فاتحه پسته استان خوانده شده بحث درستی نیست و نباید به چنین مباحث غیرعلمی و غیرمنطقی توجه کرد.

رضایی در زمینه آب هم توصیح داد: باتوجه به اینکه دولت برای هر هکتار هفت میلیون تومان بلاعوض می دهد کشاورزان به سمت سیستم های نوین روی آوردند و شاهد بودیم جایی که سیستم قطره ای استفاده شده و وضعیت آبیاری خوب بوده پوکی همه زیر ۱۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: امسال در منطقه نوق تولید سه برابر پارسال بوده و در کشکوئیه و کبوترخان دو برابر همچنین در حومه رفسنجان ۱٫۸ برابر سال گذشته تولیدمان بیشتر شده که نشان می دهد اگر یک مقدار کشاورزان به مسائل علمی و سیستم آبیاری نوین روی بیاورند می توانند کمبودها را جبران و بر مسائلی همچون گرما که از مسائل جهانی است، فائق آیند.

 

خروج از نسخه موبایل