سایت تحلیلی خبری روراستی

دغدغه داشتن برای معلمان فقط نامگذاری یک میدان به نام معلم نباشد!

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان امروز در اجتماع بزرگ فرهنگیان شهرستان دغدغه هایش را در خصوص معلمان مطرح کرد.

به گزارش روراستی، عصر امروز در اجتماع فرهنگیان رفسنجان مدیر آموزش و پروش سخنانی مطرح کرد که بیشتر کلیشه ای بود و به نظر می رسید چندان آگاهی از آنچه راجع به آن مطرح می کند، ندارد.

شفیعی از خیابانی نام برد که سال ها آموزش و پرورش و بعد از آن اداره امور تربیتی در آن مستقر بوده و محل رفت و آمد فرهنگیان زیادی بوده است.

این خیابان(خیابان معلم) در حال حاضر چندین مدرسه را در خود جای داده و یکی از پرترددترین و قدیمی ترین خیابان های رفسنجان است و از طرفی درمانگاه فرهنگیان نیز در همین خیابان واقع شده است.

شفیعی در حالی از گمنامی و ناآشنابودن این خیابان سخن به میان آورد و گفت کسی از این خیابان عبور هم نمی کند و یک میدان به نام معلم نامگذاری کنید که این خیابان به دلیل وجود همین مدارس و ترافیک بالا یک طرفه شده است.

نام گذاری میدان به نام معلم اگرچه خوب است و مقام معلم را با هرچه می توان بالا برد و نامش را بزرگ کرد، باز هم کم است، اما دغدغه داشتن برای معلمان به همین نام میدان بسنده نشود.

پیگیری مطالبات معلمان که زحمات زیادی می کشند و تعداد زیادی که مدارک بالای تحصیلی دارند اما حتی بیمه هم نیستند و در مدارس غیرانتفاعی خدمت می کنند، کمترین کاری ست که می توان در برابر زحمات آنان انجام داد و پیگیری سایر مسائل و مشکلاتی که قشر فرهنگی با آن دست و پنجه نرم می کنند خیلی مهم تر از داشتن دغدغه برای نامگذاری یک میدان می تواند باشد.

و در آخر اینکه نصب یک بنر و آذین بندی مقابل درب آموزش و پرورش هم به مناسبت روز معلم می توانست به شهروندان یادآوری کند که روز معلم و هفته بزرگداشت مقام معلم است!

خروج از نسخه موبایل