هشدارهاي پليس فتاي رفسنجان براي خريد شب عيد

  • شناسه خبر: 10131
هشدارهاي پليس فتاي رفسنجان براي خريد شب عيد

اگر قرار است پولي به حساب شما واريز شود، شماره کارت و يا شماره حساب كافي است و نيازي به ارائه اطلاعات مهمي نظير رمز اول و دوم، CVV2 و تاريخ انقضا نيست

اگر قرار است پولي به حساب شما واريز شود، شماره کارت و يا شماره حساب كافي است و نيازي به ارائه اطلاعات مهمي نظير رمز اول و دوم، CVV2 و تاريخ انقضا نيست.

به گزارش روراستی يکي از مواردي که افراد سودجو و متخلف جهت انجام فعاليت‎هاي مجرمانه خود از آن سود مي‎برند، دستگاه‎هاي خودپرداز مي باشد که با استفاده از شيوه‎هاي مختلف افراد را فريب داده و به بهانه واريز پول به کارت يا حساب‎هاي بانکي، آنها را پاي دستگاه خودپرداز کشانده از آنها سواستفاده مي‎نمايند.
با توجه به آغاز سال نو و افزايش استفاده هموطنان از دستگاه‎هاي خودپرداز مي‎طلبد، کاربران تهديدات اين حوزه را جدي گرفته و هشدارهاي پليس فتا در خصوص بالابردن امنيت استفاده از عابر بانك‎ها را جدي بگيرند:
1- درصورت مشاهده هرگونه تغيير در دستگاه، از جمله تغييرصفحه کليد و يا دوربين نصب شده از دستگاه استفاده نکنيد.
2- اگر قرار است وجهي را دريافت نمائيم ارائه شماره کارت و يا شماره حساب به فرد واريز کننده پول كافي است و نيازي به ارائه ديگر اطلاعات مهم نظير رمز اول و دوم، CVV2، تاريخ انقضا و… نمي‎باشد. اين اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و يا خريد اينترنتي است.
3- جهت واريز وجه به حساب شما احتياجي به مراجعه به دستگاه عابربانك نيست. افراد کلاهبردار با به کارگيري روش‎هاي مختلف (برنده شدن در قرعه‎کشي، كمك به امور خيريه و…) افراد را ترغيب به استفاده از دستگاه خودپرداز كرده و در نهايت از آنها کلاهبرداري مي‎كنند.
4- جهت اطمينان از واريز شدن وجه به حساب خود از گزينه نمايش و يا چاپ موجودي استفاده شود و نيازي به ورود به بخش انتقال نيست.
5-از کارت بانکي خود جهت انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنيد و از اتصال حساب‎هايي با گردش مالي بالا به کارت بانکي خود پرهيز کنيد.
6-از نگهداري رمز عبور به همراه کارت عابر خود جداً خودداري نمائيد .
7-در صورت عدم آشنايي و تسلط کامل به زبان انگليسي از انتخاب اين زبان براي انجام عمليات بانکي خود خودداري كنيد.
8-بعد از انجام هرگونه تراکنش بانکي رسيد مربوطه را در محل رها نكنيد.
9. پرداخت ارزي با دستگاه‎هاي خودپرداز صورت نمي‎گيرد. پس فريب اين گونه شگردها را توسط افراد متخلف نخورند.
پليس فتاي استان رفسنجان از شهروندان ارجمند مي‎خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضاي سايبر نظير کلاهبرداري‎هاي اينترنتي، جعل عنوان، وب سايت‎هاي جعلي، سايت‎هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي و… مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طريق سايت اين پليس به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در ميان بگذارند و در رفسنجان می توانند به پلیس فتا واقع در کوچه شماره 2 خیابان سید جمال الدین اسدآبادی طبقه فوقانی کلانتری 12 مراجعه نموده یا موارد خود را از طریق شماره تلفن این پلیس 2185367 اعلام نمایند.

برچسب ها:
شب عید، هشدار، پلیس، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :