سرمایه‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی قرار گیرند

  • شناسه خبر: 10160
سرمایه‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی قرار گیرند

فرماندار رفسنجان گفت: سرمایه‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی به کار گرفته شود.

فرماندار رفسنجان گفت: سرمایه‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی به کار گرفته شود.
به گزارش خبرنگار روراستی حمید ملانوری عصر امروز در آیین معارفه بخشدار کشکوییه رفسنجان اظهار داشت: برای ایجاد زیر‌ساخت‌های بخش کشکوییه تلاش‌های زیادی انجام شده است.
وی بیان داشت: کشکوییه از بخش‌های مهم شهرستان رفسنجان است، چون در موقعیت خاص جغرافیایی قرار داشته و افراد اثر‌گذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد.
وی ادامه داد: این بخش منشا اثرات و خیرات بزرگی در کشور بوده و به لحاظ اقتصادی از قطب‌های تولید پسته شهرستان به شمار می‌رود.
ملانوری گفت: آثار و ابنیه تاریخی بخش کشکوییه نیز ارزشمند و فراوان هستند و جمعیتی در این بخش زندگی می‌کنند به واسطه خدمات خیران و خانواده ایثارگری انتظاراتی دارند که دولت باید وظیفه خود را در قبال این تلاش‌ها انجام دهد.
فرماندار رفسنجان گفت: به طور ویژه برای رفع بسیاری از آسیب‌ها و معضلات در راس برنامه‌ها توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و مباحث اقتصادی قرار گرفته است.
ملانوری بیان کرد: مردم ما دینمدار و ولایتمدار هستند و ارزش‌ها و اعتقادات خود را به خاطر مشکلات اقتصادی رها نمی‌کنند، اما طبیعی است به واسطه فقر بسیاری از معضلات جامعه را گرفتار می‌کند.
وی گفت: امروز باید همه سرمایه‌ها و توان‌ها در مسیر اصلاح اقتصاد جامعه با پیوست برنامه فرهنگی انجام شود و مسیر تولید پیش گرفته شود.
ملانوری با اشاره به برداشت آب از سفره‌ها افزود: بیلان منفی برداشت از آب‌های زیرزمینی بحران آب را رقم زده است.
وی اضافه کرد: 238 حلقه چاه در منطقه کشکوییه است‌ که سالانه 105 میلیون متر مکعب آب برداشت شده و منابعی که خرج تولید پسته شده باید به کمک اقتصاد منطقه بیاید.
ملانوری گفت: خیران در سال‌های پیش کمک بزرگی به دولت داشته‌اند و مردم منطقه کشکوییه نیز در کارهای خیر پیشتاز بوده‌اند.
وی تاکید کرد: سرمایه‌ها در جهتی که موقعیتی برای نسل‌های آینده فراهم سازد، باید به کار گرفته شود و با تغییر مسیر و خارج شدن از تک محصولی به فکر تولیدات دیگر بود.
ملانوری ادامه داد: محصول پسته باید در سبد کالایی مردم کشور قرار گیرد، ارزش افزوده پسته باید حفظ و از خام فروشی آن جلوگیری شود.
وی خاطر‌نشان کرد: محصولات فراوانی از پسته تولید می‌شود که می‌تواند به سرمایه‌های بیشتر و تولید ثروت تبدیل شود.

IMG_2565
ملانوری با اشاره به اینکه کشکوییه می‌تواند در بخش اقتصادی کمک بزرگی به دولت کند، افزود: برای ناحیه صنعتی کشکوییه حفر چاه‌، تخصیص اعتبار و … انجام شده اما مردم همکاری نمی‌کنند‌.
وی با ابراز گله‌مندی از عدم همکاری مردم کشکوییه رای حفر چاه بیان داشت: پروانه چاه سه لیتر بر ثانیه است در حالی که هر ثانیه 5 هزار لیتر آب از چاه‌های کشکوییه برداشت می‌شود و این سه لیتر بر ثانیه رقمی نیست ‌و خسارتی وارد نمی‌کند‌.
فرماندار رفسنجان گفت:‌ راه‌اندازی این واحدهای صنعتی کمک بزرگی به جوانان کشکوییه خواهد بود و باید خوشحال باشند که امر صورت گیرد.
وی از سفر به استان یزد یاد کرد و افزود: در این استان یک هزار و 200 هکتار گلخانه وجود دارد و رتبه اول تولید شیلات از آن این استان است.
ملانوری خاطر‌نشان کرد: مشارکت مردم موجب توسعه و پیشرفت می‌شود، اعتقاد و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی مشارکت مردم، لذا با برنامه‌ریزی برای حل مسائل اقصتادی با مشارکت مردم در راستای توسعه گام برداریم.
وی متذکر شد: وحدت و همدلی اصل اساسی پیشرفت است، زمانی که جامعه دچار عدم اتحاد باشد پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد.
فرماندار رفسنجان تاکید کرد: بخشدار کشکوییه باید مسیری فراهم کند تا در این منطقه که پسته تولید می‌شود و منابع زیادی برای تولید آن صرف می‌شود هر فرد با هر توانی دارد در جهت پیشرفت و توسعه به کار گیرد.

برچسب ها:
چاه آب، شهرک صنعتی،کشکوئیه،رفسنجان،روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :