بی توجهی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به شهرستان ها

  • شناسه خبر: 10179
بی توجهی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به شهرستان ها

بی توجهی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به شهرستان ها موجب شد به راحتی محل برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی آوای مس جا به جا شود.

بی توجهی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به شهرستان ها موجب شد به راحتی محل برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی آوای مس جا به جا شود.
به گزارش خبرنگار روراستی جشنواره موسیقی آوای کویر که در شهر مس سرچشمه برگزار شد بدون اطلاع قبلی وبی سرو صدا در این شهر کلید خورد.
این کار در حالی صورت گرفت که هیچ یک ازنمایندگان خبرگزاری های کشورمستقر در رفسنجان از آن اطلاعی نداشتند تا این رویداد فرهنگی هنری را همچون جشنواره های قبلی به خوبی وبه موقع پوشش دهند.
اما این امر نه تنها به نفع فرهنگ وهنر شهرستان نیست بلکه به ضرر همه اهالی فرهنگ وهنر به ویژه اهالی موسیقی است .
بی توجهی اداره کل به شهرستان ها است که این اتفاقات رخ می دهد وبی احترامی به یک شهرستان، سابقه دیرینه وموفق آن را در اجرای چنین برنامه هایی را زیر سوال می برد.
شاید اداره کل می خواست این کار به اسم خودش تمام شود اما با برگزاری جشنواره های موسیقی قبلی که با حضور هنرمندان کشور ومسئولان موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد چیزی از اعتبار شهرستان رفسنجان کم نمی کند اما نباید اجازه داد این کار دوباره تکرار شود.
مسئولان مربوطه و انجمن موسیقی شهرستان باید از اعتبار این هنر حمایت کنند و نگذارند به راحتی تلاش هایی که انجام می شود هدر رود.
دکتر حسین تقوی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان نیز خود کمتر از یک روز مانده به افتتاحیه با خبر شده که فردا افتتاحیه است.
وی در گفت وگو با خبرنگار روراستی افزود: طی امضای تفاهم نامه ای بین فرماندار،اداره کل فرهنگ وارشاد استان و مس به امضا رسید مقرر شد هر کدام سهمی برای این رخداد فرهنگی بگذارند و اجرای آن در شهرستان رفسنجان ودر شهر سرچشمه باشد اما با توجه به اینکه محل برگزاری اختتامیه در مرکز استان بود مس هزینه های اجرا را پرداخت کرد اما فرمانداری زیر بار نرفت.
دکتر تقوی به حق گفت زیرا وقتی که اعتبار فرهنگی شهرمان زیر سوال رفته نباید هم پولی پرداخت شود حتی مس هم از ادامه همکاری باید سر باز می زد آیا این هزینه هایی که مس کرده است هییییییچ نفعی برای شهرستان رفسنجان داشت یا هم به کام وهم به نام دیگران صرف شد.
مسئولان هر انجمنی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر میزبان رویداد مهمی هستند این یک فرصت است که باید از آن حداکثر استفاده برده شود این که افتتاحیه در سرچشمه بود واختتامیه در کرمان هیچ برازنده هنر شهرستان رفسنجان نبود.
اما امیدواریم حداقل کاری که در حیطه اختیارات یک ارگان،نهاد،انجمن ،اداره و…است آن کار را به خوبی وبه نحو احسنت انجام دهند.


برچسب ها:
ارشاد، رفسنجان،روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :