همه جرایم در رفسنجان کشف شده است

  • شناسه خبر: 10492
همه جرایم در رفسنجان کشف شده است

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت:همه جرایم در سال جاری در رفسنجان کشف شده است


فرمانده انتظامی رفسنجان در نشست مطبوعاتی گفت: همه جرایم در سال جاری در رفسنجان کشف شده است
به گزارش خبرنگار روراستی سرهنگ محمد مهدوی‌نیا صبح امروز در یک نشست خبری با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)افزود : خدمات وهمکاری جامعه خبری شهرستان رفسنجان بی نظیر است ورسالت مطبوعاتی خود را بدون هیچ سو نیت وهمراه با صداقت انجام می‌دهند.
وی بیان داشت: ماموریت‌های نیروی انتظامی در پایان سال وایام نوروز به طور ویژه در نظر گرفته شده است به ویژه در چهارشنبه پایان سال با بر هم زنندگان امنیت عمومی وهنجار شکنان برخورد جدی می‌شود.
کنترل ورودی های شهر توسط پلیس
وی با بیان اینکه خانواده محوری ومحله محوری سیاست پلیس است افزود: خانواده‌ها خود باید در چهارشنبه پایان سال نظاره گر فرزندان خود باشد وآن ها را کنترل کنند وهمچنین با توجه به ایام فاطمیه حرمت این ایام حفظ شود.
وی تصریح کرد: کسانی که اقدامات ضد اخلاقی وامنیتی انجام دهند دستگیر وتا 15فروردین در بازداشت خواهند بود وافرادی نیز که با خودروهای خود اقدام به هنجاری شکنی می نمایند خودرو آن‌ها تا 15فروردین توقیف ونمره منفی در گواهینامه آن‌ها ثبت خواهد شد.
فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: پلیس برای نوروز 94پیوست فرهنگی دارد واز سوی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در 5کانکس واقع در 5ورودی شهر ضمن تامین امنیت مسافران در زمینه اطلاع‌رسانی نیز خدمات رسانی می‌کند.
مهدوی نیا تصریح کرد: پلیس اطمینان وامنیت خاطر را به شهروندان می‌دهد اما شهروندان نیز خود باید در امنیت خانه ومغازه وسایر اماکن متعلق به خود دقت لازم داشته باشند و هنگام مسافرت همسایه‌بان بودن را فراموش نکنند تا فرصت طلبان اقدام به سرقت از منازل نکنند.
کشف کلیه جرایم در سال 93
وی در ادامه با اشاره به اهم عملکرد نیروی انتظامی در سال 93اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام اخیر نیروی انتظامی دستگیری سارق 25ساله تبعه بیگانه بود که با اسلحه قلابی به آرایشگاههای زنانه ورود می‌کرد وبا ایجاد رعب ووحشت اقدام به سرقت طلاجات وزیور آلات آن‌ها می‌نمود .
وی ادامه داد: پس از گذشت 72ساعت از وقوع این سرقت‌ها طی تعقیب وگریز فرد مذکور با خودرو سرقتی دستگیر ودر مخفی گاهش که خانه‌ای اجاه‌ای در یکی از روستاها بود کلیه اموال مسروقه کشف وتحویل صاحبان آن داده شد.
مهدوی نیا بیان کرد: در این راستا با کارهای اطلاعاتی خوبی که انجام شد وفرماندهی کلانتری 13 تلاش زیادی شد تا فرد دستگیر شود وامنیت ذهنی مردم برقرار گردد.
رد پای اتباع بیگانه در 98درصد سرقت‌ها
وی در ادامه با بیان اینکه سال 93هیچ جرمی نبوده که کشف نشده باشد تصریح کرد: در فصل پسته‌ها 11مورد سرقت کشف شد که 98درصد سارقان افغانی بودند که یا مشارکت مستقیم  ویا معاونت در سرقت داشتند.
فرمانده انتظامی رفسنجان خاطر نشان کرد: سرقت‌های خردی که در رفسنجان صورت می‌گیرد ریشه امنیتی ندارد بلکه ریشه اجتماعی دارد که عمده آن به فقر،اعتیاد، فاصله طبقاتی و اتباع بیگانه مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: یک باند 6نفره سرقت که تبعه بیگانه بودند به همراه یک نفر ایرانی نیزدر سال جاری متلاشی شد که این باند اقدام به سرقت از منازل می‌کرد.
وی عنوان کرد: 6ماه دوم سال روند بسیار خوبی در پیشگیری‌ها انجام گرفت وکاهش 10درصد وافزایش 43درصدی در زمینه کشفیات سرقت ها داشتیم که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
مهدوی‌نیا بیان کرد: در اکثر شاخص‌های آماری وامنیتی روند رو به رشد بوده ودر زمینه کشف مواد مخدر 499کیلوگرم مواد که حجم وسیعی از آن مواد صنعتی از نوع شیشه بوده کشف شده است.
وی اضافه کرد: تعداد 5کارگاه تولید ماده مخدر صنعتی شیشه در رفسنجان کشف ومنهدم شده است.
فرمانده انتظامی رفسنجان در ادامه با تاکید بر اینکه در رفسنجان نسبت به مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر اقدامات لازم را انجام خواهیم داد افزود: در سطح سلامت اداری صیانت از پرسنل و تکریم ارباب رجوع جایگاه ویژه‌ای در سال 94در نظر خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: عملکرد پلیس امروز حرفه‌ای وعلمی است وضرب وشتم در نیروی انتظامی به عنوان عبور از خط قرمز تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف به برخورد قانونی با مردم است خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز از نیروی انتظامی رفتاری با رافت اسلامی توام با اقتدار خواستند که ما نیز نسبت به عمل فرمان ولی امر مسلمین اهتمام می‌ورزیم.
رفسنجان امن‌ترین شهر استان برای سرمایه‌گذاری
فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی تامین امنیت مردم به ویژه سرمایه‌گذاران در دستور کار پلیس است عنوان کرد: رفسنجان امن‌ترین شهرهای استان برای سرمایه‌گذاری است وبا وجود همدلی ووفاقی که بین مسئولان این شهرستان است سرمایه گذاران در سایه امنیتی که نیروی انتظامی برای آن‌ها ایجاد می کنند می‌توانند از هر جای ایران وجهان در این شهر اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
مهدوی نیا با اشاره به کشف جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا افزود: رفسنجان جزو اولین شهرهای استان دارای پلیس فتا است وتاکنون کشفیاتی در این زمینه داشته اما مردم باید بیشتر دقت کنند تا قربانی سارقان در فضای مجازی نشوند وتوصیه‌های پلیس به ویژه در مورد کارت‌های عابربانک را مد نظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه سال 94خلا امنیتی روستاها پر خواهد شد خاطر نشان کرد: در همین راستا در مهدی آباد واحد و هرمز آباد پاسگاه انتظامی ایجاد خواهد شد ودهیاری‌ها باید همکاری کنند وزیر ساخت ها را برای این مهم فراهم سازند.
فرمانده انتظامی رفسنجان بیان داشت: مردم سرمایه‌های ما هستند وامنیت بدون مشارکت آن‌ها ایجاد نمی‌شود با توجه به جرایمی که در شهرستان توسط اتباع بیگانه انجام می‌شود از اجاره دادن خانه به این اتباع به ویژه افراد مجرد وبدون کارت خود داری کنند زیرا جای اتباع بیگانه در اردوگاه است ودر مواردی استثنا که افراد دارای خانواده هستند وبی آزار هستند اجاره دادن صورت گیرد.
وی با اشاره به رد رشوه90میلیون تومانی در سال جاری توسط ماموران نیروی انتظامی اذعان داشت: در یک مورد که پیشنهاد 50میلیون تومان به یکی از ماموران شده بود واین مامور با وجود نیاز مالی وظیفه خود را زیر سوال نبرده بود وآن را رد کرده ومراتب را به مقامات اطلاع داده به خود می بالیم که چنین نیروهایی به مردم خدمت می کنند وهر جا مردم شکایتی در هر مورد داشته باشند وبا 110و یا 197در میان بگذارند.
 
 
 
 
 





برچسب ها:
جرایم، رفسنجان ،کشف، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :