استان کرمان در سال جاری رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرد+ عکس

  • شناسه خبر: 10519
استان کرمان در سال جاری رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرد+ عکس

علیرضا رزم‌حسینی در جمع اصحاب رسانه استان کرمان به منظور ارائه عملکرد سال 93 اظهار داشت: استان کرمان در سال جاری رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرد

علیرضا رزم‌حسینی در جمع اصحاب رسانه استان کرمان  به منظور ارائه عملکرد سال 93 اظهار داشت: استان کرمان در سال جاری رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرد

به گزارش روراستی، استاندار کرمان گفت: این نشست برای قدردانی از رسانه های استان کرمان برگزار شده است که همواره در 15 ماه گذشته همراه استانداری کرمان بوده و ما نیز در استانداری کرمان همواره رسانه ها را از خود می دانیم.

1

وی با بیان اینکه همواره انتقادپذیر بوده‌ایم و از نقدها نیز استفاده می کنیم تصریح کرد: نقش رسانه در توسعه بسیار تاثیرگذار است به گونه‌ای که بسیاری از پروژه هایی که در شهر و استان کرمان افتتاح شده و یا افتتاح خواهیم کرد را از رسانه‌های استان شنیدیم و دنبال کردیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه رسانه خوب باید به موقع و صحیح به مردم اطلاعات دهد و همچنین انتقاد سازنده داشته باشد افزود: می خواهیم نقش رسانه ها را در توسعه استان کرمان تمرین کرده و یک نهاد ماندگار برای کشور درست کنیم ضمن آینکه خوشحالیم که رسانه‌های استان کرمان از ارزشمندی والایی در جامعه خبری کشور برخوردار هستند و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

لازم است به پیشکسوتان، ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فداکاری کردند و مورد احترام همه مردم ایران هستند، ادای احترام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یادمان باشد که در هر کشوری افتخارات آن مورد احترام همه است و کسانی که بابت سربلندی و تمامیت ارضی کشور فداکاری کردند، افتخارات ملی یک کشور و برای همه اقشار مورد احترام و تکریم هستند.

وی یاد شهدای بزرگوار را گرامی داشت و گفت: امیدواریم این مسیر، مسیری باشد که راه ما را در همه مسیرها روشن کند که تاکنون نیز چنین بوده است.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: ما خودمان مطالبه گر منزلت ایثارگران هستیم و نباید بنیاد امور ایثارگران فقط به بحث خدمات مادی توجه کند،بلکه باید خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز به ایثارگران و خانواده شهدا ارائه داده و  مشی سردار سلیمانی که مشی اعتدال و پیروی از ولایت فقیه است، را در استان عملی کرده و کاری کند که هیچ کس افراط و تفریط در استان نداشته باشد.

 استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان نیازمند کار و تلاش است و باید از امکانات بسیار استان استفاده کرده و فرصت خدمت را از دست ندهیم افزود: در طرح مثلث توسعه اقتصادی کارهای خوبی برای اجرا در استان کرمان برای سال آینده پیش بینی شده است که امیدواریم با رفع موانع که از الزمات مثلث توسعه استت بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان استان کرمان برای خدمت به مردم دیار کریمان نهایت اسفاده را بکنیم.

2

رزم‌حسینی با اشاره به ارائه ایده مثلث توسعه اقتصادی عنوان کرد: ما به کمبود اختیارات استانداران و فرمانداران آگاه بودیم و به  بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم آگاهی داشتیم و مثلث توسعه را طراحی کردیم تا بخشی از موانع را برطرف کند.

وی از نمایندگان مجلس، کارگزاران نظام و بخش خصوصی به عنوان اضلاع مثلث توسعه استان کرمان نام برد و تصریح کرد: یکی از اثرات مهم مثلث توسعه اقتصادی به همه نشان داد امر بسیار مهمی در نظام به نام کارآمدی نظام وجود دارد.

وی افزود: در آغاز کار بنده در استان، شعار ولایت و توسعه را دادیم که وحدت بخش است و همه می توانند حول این شعار گرد هم بیایند و در کارگروه توسعه سیاسی که مرکب از همه گروه های شناسنامه دار و دلسوز نظام، این همگرایی به امضا رسید.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در استان کرمان تصریح کرد: فضای کسب و کار در استان افزایش یافته و در دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی رتبه استان در پایان سال گذشته 31 بوده و در سال جاری براساس برآورد انجام شده در رتبه های بالای کشور قرار داریم.

رزم‌حسینی متذکر شد: مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان ظرفیت‌های اقتصادی این خطه را معرفی کرد و نشان داد می‌توان 75 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه‌گذاری کرد.

4

وی با بیان اینکه امضای موافقتنامه های سرمایه گذاری کار حیرت انگیزی بود که در این دوره در همه شهرستان‌های استان انجام شد اظهار کرد: رتبه اول صادرات غیرنفتی در سال جاری به استان کرمان اختصاص یافت و در 11 ماه گذشته یک میلیارد و 76 میلیون دلار صادرات استان بوده که این حجم سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد گمرکات استان کرمان فقط در فضای همدلی و وحدت قابل انجام بود.

وی افزود: واردات کالا که عمدتا کالای سرمایه ای بوده، از 338 میلیون دلار در سال گذشته به 640 میلیون دلار در 11 ماه گذشته در استان رسیده و تولید خودرو در استان کرمان از 43 هزار به 83 هزار دستگاه در استان کرمان رسیده است.

مقام عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه 505 پروژه نیمه تمام را در سال جاری به اتمام رسانده ایم و طرح های نیمه تمام استان 16 درصد کاهش یافته بیان کرد: جذب اعتبارات استانی در سال جاری نزدیک به 100 درصد نسبت به دو سال گذشته افزایش داشته و افتتاح طرح های بزرگی در سطح استان اعم از بیمارستان و کارخانه نیز از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان کرمان بوده است.

برچسب ها:
استاندار خبرنگار رفسنجان روراستی نشست
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :