کسب رتبه اول ایران در زمینه ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی

  • شناسه خبر: 10527
کسب رتبه اول ایران در زمینه ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بر اساس اعلام who ایران در بین 18کشور مدیترانه شرقی رتبه اول ممنوعیت سیگار در اماکن عمومی را دارا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بر اساس اعلام  who ایران در بین 18کشور مدیترانه شرقی رتبه اول ممنوعیت سیگار در اماکن عمومی را دارا است
به گزارش خبرنگار روراستی  احمد جمالی زاده افزود: معاونت بهداشتی در زمینه مباحث مربوط به قلیان  وسیگار در قالب برنامه های اطلاع رسانی اقدام به چاپ حدود سه هزار پوستر کرده که در بین ادارات توزیع شده است.
وی بیان داشت: برای سال جدید نیز 40هزار پوستر برای اماکن عمومی،ادارات،بانک ها و…در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در برنامه های عملیاتی برای پیشگیری از مصرف قلیان و دخانیات اعتباری در نظر گرفته شده ونیاز به همکاری شهرداری،آموزش وپرورش،اصناف، فرهنگ وارشاد، نیروی انتظامی ، اماکن ومعاونت های آموزشی دانشگاههای شهرستان داریم.
وی با اشاره به اینکه مسابقه مقاله نویسی برای افراد 15تا 25سال در نظر گرفته شده افزود: جوانان ونوجوانان در سنین مذکور می توانند مقالات ومطالب خود را که تکراری هم نباشد ارائه دهند ودر مسابقه شرکت کنند تا برای خودشان نیز ایجاد انگیزه شود.
جمالی زاده بیان داشت: مسابقه نمایشنامه نویسی،تئاتر واجرای نمایش هم توسط دانش آموزان از دیگر برنامه ها ی ما در راستای مقابله با این معضل خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: عرضه سیگار در سوپری ها ومغازه ها طبق قانون ممنوع است وفقط کسانی که مجوز دارند می توانند اقدام به فروش دخانیات کنند وهمچنین از قرار دادن سیگار در معرض دید عموم باید خودداری شود ضمن اینکه فروش سیگار به افراد زیر 18سال ممنوع است اگر این قانون قرار است اجرایی شود باید به سهم خودمان در زمینه آن کار کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.
وی در ادامه به راه اندازی دو مرکز مشاوره ترک اعتیاد در سال 94اشاره وخاطر نشان کرد: این مراکز به طور علمی  ورایگان به افراد به ویژه جوانان که قصد ترک سیگار دارند خدمات ارائه می دهد.
جمالی زاده افزود: عمده جوانان زیر 20سال سیگار  و قلیان را به صورت تفننی آغاز کردند که باید آن ها را دریابیم تا فردا همین افراد معتادان جامعه نشوند.
وی با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است خاطر نشان کرد: 70درصد معتادان از سیگار شروع کردند.
وی متذکر شد: بر اساس اعلام who ، ایران در بین 18کشور مدیترانه شرقی در ممنوعیت سیگار در اماکن عمومی رتبه اول را کسب کرده است .
برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سیگار ،ممنوع روراستی ، رفسنجان، قلیان،عواقب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :