سامانه ثبت زنان موفق و نمونه رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 10561
سامانه ثبت زنان موفق و نمونه  رفسنجان راه اندازی می شود

فرماندار ویژه رفسنجان گفت : شاخص هایی برای شوهرداری، صبر و استقامت، تربیت فرزندان و … باید تعریف شود و اجرای صحیح این شاخص ها به زنان در خانواده ها برمی گردد که ایجاد سامانه ثبت این افراد در رفسنجان الزامی است.

فرماندار ویژه رفسنجان گفت : شاخص هایی برای شوهرداری، صبر و استقامت، تربیت فرزندان و … باید تعریف شود و اجرای صحیح این شاخص ها به زنان در خانواده ها برمی گردد که ایجاد سامانه ثبت این افراد در رفسنجان الزامی است.
به گزارش روراستی حمید ملانوری در جلسه بانوان در محل فرمانداری این شهرستان افزود : شکی نیست که خانواده امروز ایرانی با خانواده متعادلی که باید سنگ بنای یک جامعه سالم باشد، فاصله زیادی دارد .
وی تصریح کرد : سلامت خانواده شرط لازم برای آسایش و سلامت زنان است و با هدف گیری آن، تعالی کل جامعه نیز حاصل می شود لذا آسیب شناسی این نهاد باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
ملانوری خاطرنشان کرد : برای این مهم، ابتدا باید تعریفی از خانواده متعادل، منطبق با آرمانها و آموزه های اسلامی ارائه كرد تا بر اساس آن، میزان و جهت انحراف نهاد خانواده امروز ایرانی مشخص شده و برنامه ریزی های لازم برای آسیب زدایی از آن به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه زنان در تربیت فرزندان سالم، متدین و کارامد تلاش می کنند و از این دست زنان بسیارند اما دیده نمی شوند اظهار داشت : در بحث های خانواده بسیاری از خانواده ها اعلام می کنند در تربیت بچه ها، مهارت نیازی نیست و عقیده دارند فرزندان خود بزرگ می شوند.
وی ادامه داد : یعنی خانواده های ما در قرن 21 در اوضاع و احوالی که پیشرفت علم و تکنولوژی و داشتن 11 واحد دانشگاهی، وجود 7 حوزه علمیه ، 27 هزار دانشجو و … در رفسنجان، عقیده دارند نیازی به تربیت بچه ها به صورت مهارتی نداریم.
فرماندار رفسنجان یادآور شد : در این اوضاع مادرانی در این فضا فرزندانی را تربیت می کنند که نخبگان و دانشمندان در آینده هستند.
وی افزود : سیستمی باید اینگونه زنان نمونه شهرستان را ثبت کند.
فرماندار رفسنجان در بحث آسیبهای اجتماعی گفت : اعتیاد، طلاق، تکدی گری، مشروبات، تن پروری، و بیکاری از معضلات و اسیب های اجتماعی است که مردم نسبت به آن غافلند و کم توجه اند.
ملانوری خاطرنشان کرد : برای جمع اوری قلیانها در سطح شهرستان فرهنگ سازی خواهد شد ما همگی مسئولیم بنابراین باید دقت لازم را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برنامه های هنری باید طوری برنامه ریزی شود تا تأثیر گذار و جذابیت داشته باشد افزود : در جامعه ای انقلابی و شیعی زندگی می کنیم باید هرچه بتوانید خانمها را به سمت اشتغالزایی روانه سازید و توسعه محور باشند .
وی افزود : بانوان و جوانان می توانند در راستای حفظ ارزشهای انقلاب و شهدا گام های موثری بردارند.
فرماندار رفسنجان یاداور شد : شهرستان رفسنجان شهرستانی زنده و فعال در طول تاریخ حیات خود ،درطول انقلاب ، جنگ و سازندگی تا الان بوده و افرادی داشته که در دنیا تأ ثیر گذار بوده اند و بانوان کشور که نصف جمعیت اند باید به دور از انگیزه های سیاسی، قبیله ای و برای حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام راحل و مقام معظم رهبری که برای آن سنگ تمام گذاشتند کمک کنند و اقدامات خوبی انجام شود.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :