وظیفه ی خانواده ها در برابر شناخت ربا چیست ؟

  • شناسه خبر: 10802
وظیفه ی خانواده ها در برابر شناخت ربا چیست ؟

کارشناس مباحث مهدوی گفت : خانواده ها باید با یک کارشناس ارتباط داشته باشند و با دفتر مراجع ،علما و فقیهان مرتبط باشند.

کارشناس مباحث مهدوی گفت : خانواده ها باید با یک کارشناس ارتباط داشته باشند و با دفتر مراجع ،علما و فقیهان مرتبط باشند.
به گزارش روراستی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی افزود : مثلا اگر قرار شد که وامی گرفته شود یا سپرده گذاری شود می توانند این سوال را از دفتر مرجع تقلید بپرسند.
وی تصریح کرد : مرکز ملی پاسخگویی به مسائل شرعی(09640 ) وجود دارد ما نباید بخاطر مشکلات اقتصادی از هر بانکی وامی بگیریم بلکه باید این را سوال کنیم ، اسلام با سود بردن دو طرف مشکلی ندارد بلکه می خواهد که دو طرف سود منصفانه ببرند.
وی ادامه داد : اگر شیطان اقتصاد ما را بهم بزند آرامش ما را بهم زده است همه ما نسبت به این مسائل مسئول هستیم ما می توانیم مواظب باشیم که حرام وارد خانواده ما نشود و به اطرافیان هم تذکر بدهیم .

ربا
حیدری کاشانی افزود : در آیات پایانی صفحه 146 قرآن کریم آمده که از گام های شیطان پیروی نکنید و بدانید که او دشمن آشکار شماست، خطوات شیطان چهار مرتبه در قرآن آمده است که همگام شیطان نشوید و یکی از اصلی ترین گامهای شیطان این است که برای دین داران حرام را سست می کند و می گوید که ربا و زیاده خواهی در کسب و کار حلال است و یک نوع زرنگی در اقتصاد است.
وی اضافه کرد : همه ی ما داریم به سمت ربا که اعلان جنگ با خداست کشیده می شویم همه ی کسانی که مسئولیت دارند و همه ی مردم موظف هستند(حتی کارمندان بانکها) که تذکر بدهند.

برچسب ها:
ربا، حرام، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :