اعتکاف ورود به عرصه جهاد اکبر است

  • شناسه خبر: 10863
اعتکاف ورود به عرصه جهاد اکبر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت : حضور در اعتکاف همراه با مراعات آداب و شرایط آن در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت : حضور در اعتکاف همراه با مراعات آداب و شرایط آن در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.
به گزارش خبرنگار روراستی حجت الاسلام سید محمود حسینی درادامه این جلسه با اشاره به اینکه کسی که در جهاد اکبر شرکت کند به راحتی در جهاد اصغر پیروزاست افزود : متولیان امور دینی و فرهنگی باید با دغدغه هرچه بیشتر در راستای ترویج افکار و اندیشه‌های اسلامی در میان جوانان و دانشگاهیان قدم برداشته و موجب رسیدن جوانان به تعالی و رشد روحی و فکری شوند.

تبلیغات
وی با بیان اینکه اگر کشور ما بخواهد در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … پیشرفت کند گفت : باید تقوا را که یکی از ظرفیتهای ترویج معنویت و ارزشهای دینی است گسترش داد و همه موظفیم که برای احیای هر‌چه بیشتر و دقیق‌تر موازین و شرعیات اسلامی و دینی در جامعه تلاش کنیم.
وی با بیان روایاتی از ائمه اطهار پیرامون لزوم ترویج و اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه تصریح کرد: همه معصومین و پیشوایان دینی در زندگانی خویش به دنبال این بودند که با تلاش و سعی هر‌چه بیشتر زمینه را برای گسترش دین خدا بر روی زمین مهیا کنند.
حسینی افزود: امسال برگزاری آیین اعتکاف در مسجد امام، جامع، مسجدالنبی، حضرت ابوالفضل(ع)، سیدالشهداء و مسجد رحمت اباد برپا می شود که 4 مسجد متعلق به خانم ها و 2 مسجد برای آقایان در نظر خواهد گرفت.
وی تصریح کرد : سال گذشته بیش از 2300 نفر در این آیین شرکت کرده بودند که در مجموع 65 میلیون تومان هزینه از سوی اداه اوقاف، مجتمع مس سرچشمه، اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان و کمیته امداد رفسنجان برای خرج و مخارج افراد تأمین شده بود.
وی خاطرنشان کرد : برای هرچه بهتر برپایی این آیین کمیته فرهنگی شاملتبلیغات اسلامی، دفترنماز جمعه
، هیئت کربلا و دانشگاه ولیعصر رفسنجان تشکیل می شود.
حجت الاسلام مهدی نجفی پیشنماز مسجد جامع شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه قطعا با تمسک به آموزه‌های قرآن‌کریم می‌توان به سعادت و عزت حقیقی دست پیدا کرد گفت : خلوت نشینی در اعتکاف فرصتی برای عبادت خالصانه و به دور از هرگونه دغدغه های جانبی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه این خلوت نشینی باید با کاوش در انگیزه ها و روحیات اشخاص همراه باشد ، اضافه کرد: اعتکاف آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت محسوب می شود.

وی همچنین روزه را عبادتی بسیار ارزشمند خواند و گفت: اعتکاف فرصت روزه گرفتن در ماه رجب را برای مومنان مهیا می کند که در جای خود از ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

حجت الاسلام نجفی، کلام معتکفین را کلامی قرآنی و معنوی ذکر کرد و افزود: در اعتکاف اهدافی نظیر آرامش روحی ، دستیابی به صبر ، حضور در مسجد ، دعا ، توبه و استغفار دنبال می شود که همه این موارد باعث تزکیه روحی انسان می شود.

برچسب ها:
اعتکاف، جهاد اکبر، روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :